طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ خرداد) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

گزارش هواشناسی ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / هشدار به ۸ استان درباره خیزش گردوخاک

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در روزهای پایانی هفته در غالب مناطق کشور هوای گرم و پایدار جریان دارد.

امروز (۲۴ خرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، مناطقی از دامنه‌های البرز واقع در استان‌های گیلان، شرق مازندران، گلستان، استان‌های واقع در نوار شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در نوار شرقی کشور خیزش گردوخاک نیز انتظار می‌رود.

امروز آسمان در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است. چهارشنبه (۲۵ خرداد) نیز در مناطق ذکرشده رگبار پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

پنج‌شنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ خرداد) در غالب مناطق کشور هوای گرم و پایدار استقرار خواهد داشت و فقط در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد. شنبه (۲۸ خرداد) نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر چهارشنبه تا روز یکشنبه (۲۵ تا ۲۹ خرداد) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. روز شنبه در منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و طوفان شن انتظار می‌رود. بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز وزش باد شدید گردوخاک رخ می‌دهد.

شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، آسمان تهران فردا (۲۵ خرداد) صاف، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۶ خرداد) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ خرداد) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید