دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان بسیار گردو در این دره است.مسیر ورود به این منطقه از انتهای شهرک گردو و جنب بیمارستان تامین اجتماعی از بلوار طبیعت آغاز و به میدان کوهنورد می رسد که از اینجا چندین مسیر کوهنوردی و یک مسیر در امتداد دره وجود دارد.

آیا به منطقه گردشگری گردو سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است. روزانه و مخصوصا جمعه‌ ها و روزهای تعطیل این مکان محل تفریح صدها ورزشکار و خانواده اراکی است. دره گردو در نزدیکی کوه سرخه قرار دارد و در سال ۱۳۸۵ خورشیدی توسط هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد. این دره دارای رودخانه، آبشار، درختان و تنوع گیاهی زیاد است که این منطقه را به یک مکان مناسب برای عکسبرداری تبدیل می ‌کند.

آیا به منطقه گردشگری گردو سفر کرده‌اید؟

در جهت جنوبی شهر اراک و در دامنه رشته کوه زاگرس منطقه گردشگری و دره گردو به طول چندین کیلومتر در محدوده کوه سرخه امتداد دارد و رودخانه فصلی و چشمه آبی در بالادست و چندین آبگیر و بند در دل این جاذبه زیبای طبیعت وجود دارد. اینجا از قدیم بیشتر به خاطر درختان گردوی موجود در اواسط دره به نام گردو نامیده شده است. مسیر ورود به این منطقه از انتهای شهرک گردو و جنب بیمارستان تامین اجتماعی از بلوار طبیعت آغاز و به میدان کوهنورد می رسد که از اینجا چندین مسیر کوهنوردی و یک مسیر در امتداد دره وجود دارد. در دامنه غربی پیست موتور سواری (موتور کراس) و در بالا دست و ابتدای دامنه آلاچیق های متعدد تعبیه شده که برای کمپینگ مناسب است. در روبروی پیست یکی از قله های مرتفع واقع شده که مقبره و یادمان شهدای گمنام در آن احداث شده است. در ارتفاعات مقابل آن سایت پروازی گلایدر واقع شده که یکی از محل های شناخته شده ورزش های هوایی در کشور است. در چند سال گذشته به همت مسئولین شهری چند پارکینگ، چراغ های روشن کننده مسیر و احداث تاسیسات و امکانات رفاهی در دستور کار قرار گرفته که باعث رونق پیش از پیش این منطقه  در روزهای تعطیل و جمعه از ساعات نیمه شب و ابتدای بامداد تا انتهای روز شده است. این منطقه مورد علاقه طبیعت گردان و طبیعت دوستان و دوستداران ورزش های هوایی و کوهنوردان است. فضایی پر از آرامش در کنار چشمه های داخل کوه سرخه را میتوانید تجربه کنید.

آیا به منطقه گردشگری گردو سفر کرده‌اید؟

رودخانه این دره بسیار زیبا و طویل بوده و در برخی قسمت‌ های این رودخانه سنگ فرش ‌های زیبایی وجود دارد. کنار این رودخانه مکان دل‌ انگیزی برای صرف غذا با خانواده است. اگر تصمیم به کوهنوردی ندارید میتوانید از استراحت و پیاده روی در این منطقه لذت ببرید. وجود دره ها، چشمه ها و حیوانات مختلف و پوشش گیاهی کوهها، این منطقه را زیباتر کرده است. دره گردوی اراک جاده‌ های بسیار زیادی دارد که به روستاهای اطراف این دره می‌ رسند. در این روستاها باغ و درختان گردوی زیادی وجود دارد که بسیار زیبا و قدیمی هستند. پیست‌ های این دره نیز مناسب دویدن و دوچرخه سواری بوده که برخی از اردوهای ورزشی نیز در این دره برگزار می‌ شود. این دره فضای باز زیادی دارد که همین امر باعث شده تا باد به خوبی در این منطقه وزش داشته باشد. وزش باد، این مکان را برای بادبادک هوا کردن مناسب کرده و کودکان و افراد بزرگسال می‌ توانند در این منطقه تفریح خوب و مفرحی را تجربه کنند.

این دره پل‌ های بزرگی به طول ۵ تا ۱۵ متر دارد که از روی رودخانه دره گردوی اراک می‌ گذرند. نمای اطراف این پل‌ ها بسیار زیبا بوده و در صورتی که رودخانه پر آب باشد، صدای زیبای گذر آب به گوش می‌ رسد که بسیار لذت بخش است. پل ‌های این دره فلزی هستند و شما می ‌توانید همراه با خوانواده از روی آنها گذر کرده و خاطرات خوبی برای خود بسازید. زیر این پل‌ ها سنگ نماهاس شیب دار وجود دارد که آب را به سمت پایین هدایت کرده و نمای بسیار زیبایی را خلق می‌ کند. در فصل زمستان و بهار در ارتفاعات این دره گیاهان خاص و کمیابی رشد می‌ کند که آن گیاهان را در هر جایی نمی ‌توان یافت. در کنار رودخانه این دره نیز گل‌ های زیبایی رشد می ‌کند. سرسبز بودن این دره برای عکسبرداری مناسب است و کسانی که به عکس برداری از طبیعت علاقه‌ مند هستند، در این دره می‌ توانند سوژه‌ های خوبی پیدا کنند.

آیا به منطقه گردشگری گردو سفر کرده‌اید؟

آبشار

در دره گردوی اراک دو یا سه آبشار وجود دارد که بسیار زیبا و قابل دسترس هستند. بر روی همه‌ این آبشارها یک پل بنا شده که رفت و آمد را برای گردشگران و مردم راحت ‌تر کند. در کنار این آبشارها سنگ نمای زیبایی ساخته شده که چشم‌انداز بسیار زیبایی را خلق کرده است. در صورتی که بارش باران زیاد باشد، صدای آبشار از فاصله زیاد به گوش می‌ رسد که بسیار دل انگیز است.

آیا به منطقه گردشگری گردو سفر کرده‌اید؟

قوانین گردشگری دره گردو

  • آشغال ریختن در هر نقطه از این دره ممنوع است و در صورت مشاهده با شما برخورد خواهد شد.
  • ضرر زدن به اموال عمومی در صورت مشاهده موجب جریمه نقدی شما می‌شود که باید در همان لحظه آن را پرداخت کنید.
  • درست کردن آتش در این منطقه ممنوع است و شما می‌توانید وسایل گرمازا را همراه خود بیاورید.
  • شنا کردن در مناطق پر عمق رودخانه و یا مکان‌هایی که آب جمع شده است، ممنوع بوده و این ممنوعیت به خاطر جان مردم وضع شده است.

منبع: تریپ یار  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید