ابدال آباد که به بهشت تربت جام معروف است، یکی از اصلی ترین تفرجگاه های اهالی تربت جام، تایباد و نصرآباد به شمار می رود که در نیمه اول سال برای تفریح و بهره مندی از طبیعت زیبا و کوهستانی به این منطقه روی می آورند.

ابدال آباد دره‌ای در دامنه باغات خراسان رضوی

به گزارش سلام نو، دره ابدال آباد تربت جام در نزدیکی روستایی به همین نام بین مسیر فریمان تا تربت ‌جام در استان خراسان رضوی قرار دارد. وجود کوهستان وسیع و ارتفاعات به هم چسبیده از ویژگی های طبیعی این منطقه است و در دامنه های آن باغات میوه در کنار هم به چشم می خورند. ابدال ‌آباد بهشت تربت جام است، وجود ده‌ ها هکتار باغ، رودخانه خروشان، آبشارها و چشمه‌ های جوشان ویژگی ‌های منحصر به فرد ابدال ‌آباد تربت جام است که باعث شده تا خیل کثیری از گردشگران در فصول مختلف سال به این منطقه سفر کرده و از جاذبه های طبیعی و مناظر زیبای آن لذت ببرند.

ابدال آباد دره‌ای در دامنه باغات خراسان رضوی

ابدال آباد که به بهشت تربت جام معروف است، یکی از اصلی ترین تفرجگاه های اهالی تربت جام، تایباد و نصرآباد به شمار می رود که در نیمه اول سال برای تفریح و بهره مندی از طبیعت زیبا و کوهستانی به این منطقه روی می آورند. وجود ده ها هکتار باغ، رودخانه پرآب، آبشارها و چشمه های سرشار و جوشان حاکی از ویژگی های منحصر به فرد ابدال آباد تربت جام می باشد. روستای ابدال آباد در این منطقه با باغهای میوه بخصوص آلو، گیلاس و آلبالو بر زیبایی این خطه می افزاید. همچنین وجود کوههای بسیار زیبا شرایطی ایده آل را برای کوهنوردی و کوهپیمایی به وجود آورده و هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. طبیعت وحشی و بکر این منطقه و کوههای بهم چسبیده، قله های سر به فلک کشیده، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. آسمان پاک و آبی به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ، چشمه های خروشان و طبیعت محشر آن، قابل توجه هر گردشگری است. پارک طبیعی نیز در این منطقه در حال احداث است.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3131/abdalabad-1.jpg

 وجود رودخانه، آبشار و چشمه چشم اندازهای ویژه و منحصربفردی در منطقه به وجود آورده است. مسیر رودخانه بسیار زیبا است و گاهی با میوه های جنگلی مانند تمشک نیز مواجه می شوید، تخته سنگ هایی که بر اثر ریزش فرود آمده مناظر منحصربفردی را به وجود آورده اند. چشم اندازهای ابدال آباد به قدری زیبا است که به بهشت کوهنوردان منطقه معروف شده است. بیشتر گردشگرانی که به ابدال آباد سفر می کنند به قصد کوهنوردی و کوهپیمایی آن را انتخاب می کنند. متاسفانه و با وجود اینکه ابدال آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده، هیچ برنامه ریزی یا زیرساختی برای توسعه گردشگری بوم–محور در روستای ابدال آباد پیش بینی نشده است.

ابدال آباد دره‌ای در دامنه باغات خراسان رضوی

وجه تسمیه

ابدال در لغت به معنای مردمان شریف و نیکوکار و بی بدیل میباشد و همانطور که از معنی لغوی آن بر می آید طبیعت ابدال آباد بی نظیر و بی بدیل است.

ابدال آباد دره‌ای در دامنه باغات خراسان رضوی

موقعیت مکانی

روستای ابدال آباد در ۳۵ کیلومتری جاده فریمان–تربت جام قرار دارد و دسترسی از مشهد به این روستا در حدود ۳ ساعت زمان می برد. ابدال آباد در شمال غرب تربت جام، در دهستان بالاجام، بخش نصرآباد قرار دارد و ۱۰ کیلومتر با شهر نصرآباد فاصله دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید