نوروزیان در خصوص علائم هشدار دهنده گفت: بیمارانی که علائم شبیه به آنفولانزا دارند حتماً مورد بررسی قرار بگیرند و اگر سابقه تماس با دام یا گزش کنه دارند در مراجعه به پزشک مطرح نمایند.

فوت بیمار مشکوک به «تب کریمه کنگو» در قشم / حال یک خانم در سیریک وخیم است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، در هفته اخیر دو بیمار مشکوک به ابتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شده‌اند که یک نفر از آنها که جوانی ۳۵ ساله بود فوت کرد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری تب کنگو کریمه همچنان در کمین است اظهار داشت: در هفته اخیر دو بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های استان بستری شدند که یک مورد آقای ۳۵ ساله از قشم با حال عمومی بد بود که متاسفانه جان خود را از دست داد و مورد دوم یک خانم ۵۵ ساله از سیریک است که در حال حاضر با حال عمومی نامساعد در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

فاطمه نوروزیان با عنوان اینکه هر دو مورد سابقه تماس با دام را ذکر کردند، گفت: احتمال اینکه این دو بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شده باشند بسیار زیاد است.

نوروزیان در خصوص علائم هشدار دهنده گفت: بیمارانی که علائم شبیه به آنفولانزا دارند حتماً مورد بررسی قرار بگیرند و اگر سابقه تماس با دام یا گزش کنه دارند در مراجعه به پزشک مطرح نمایند چرا که علائم اولیه این بیماری مشابه آنفولانزا و کرونا می باشد و ممکن است در وهله اول شناسایی نشود اما بیماران اگر سابقه تماس با دام یا گزش کنه را عنوان کنند این بیماری خیلی سریعتر تشخیص داده می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید