اسلام‌پناه گفت: پس از تصمیم دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه‌ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم‌فروشی‌ها در جامعه هستیم.

میزان کم‌فروشی‌ در بازار افزایش یافت

به گزارش سلام نو، طبق بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان این سازمان در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار، کم‌فروشی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم‌فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.

 ایرنا گزارش داد، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست مشترک پایش کم‌فروشی‌ها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: این مطالعه و پژوهش با نمونه‌برداری از ۳۶۵ برند محصول در کل کشور انجام شده است.

اسلام‌پناه گفت: مصادیق این کم‌فروشی‌ها از کالاهایی همچون چیپس، پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه‌های بنزین، سی‌ان‌جی، نان کیلویی و کارخانجات تولیدی قابل مشاهده است. این نمونه‌ها به کالاهایی همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز می‌رسد.

وی تاکید کرد: کم‌فروشی موجب سلب اعتماد جامعه می‌شود. در این زمینه نقض قانون، تبصره و ماده نداریم، بلکه نقص عمل و اقدام داریم.

او یادآور شد: پس از تصمیم دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه‌ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم‌فروشی‌ها در جامعه هستیم.

راهکارهای مقابله با کم‌فروشی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بر لزوم اقدام هماهنگ و منسجم در این راستا بین دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد. بر همین اساس باید برش‌های استانی، همچنین برش‌های صنفی و صنعتی مشخص شود.

مهدی اسلام‌پناه ادامه داد: در این زمینه باید یک تصمیم مشترک گرفته شود که آیا در ابتدا با واحدهای متخلف برخورد شود و آنها را پلمب کنیم یا فرصت ضرب‌الاجلی به برای اصلاح رویه موجود داده شود؟

اسلام پناه بیان‌ کرد: به نظارت از منشاء و آغاز زنجیره اعتقاد داریم. این تصمیمی است که منجر به عدالت تولیدی و تقویت رویه حمایت از تولیدات داخلی می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره اینکه استان‌های تهران و البرز حدود ۴۰ درصد سطح عرضه کشور را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان‌کرد: برای اجرایی شدن این مهم استان‌های تهران و البرز در گام نخست به‌عنوان نمونه و پایلوت انتخاب شده و طرح از این استان‌ها آغاز شود.

وی با اشاره به اصلاح قیمتی هفت قلم کالا در مرحله نخست که دولت ما به ازای آنها یارانه داد، پیشنهاد کرد: در مقوله مبارزه با کم‌فروشی از همین هفت قلم کالا آغاز کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید