میخائیل کاسیانوف با پیش‌بینی استمرار جنگ اوکراین به مدت دو سال، پیروزی اوکراین را حتمی خواند و افزود: اگر اوکراین سقوط کند، کشورهای حوزه بالتیک بعدی‌ها خواهند بود.

نخست‌وزیر پیشین روسیه: جنگ اوکراین تا ۲ سال ادامه خواهد داشت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: میخائیل کاسیانوف نخست وزیر پیشین روسیه اعلام کرد که جنگ اوکراین ممکن است دو سال ادامه یابد.

وی که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نخست وزیر روسیه بود، در عین حال گفت که متقاعد شده است که روسیه احتمالا به مسیر دموکراتیک باز می گردد.

کاسیانوف ۶۴ ساله که در زمان نخست وزیری از مناسبات نزدیک با غرب دفاع می کرد، افزود همچون بسیاری دیگر در روسیه در هفته های قبل از جنگ باور نداشت که جنگی به واقع اتفاق افتد.

وی زمانی متوجه شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد جنگ اوکراین بلوف نمی زند که سه روز قبل از آغاز درگیری، مقام های ارشد کشور را برای جلسه شورای امنیتی فراخواند.

کاسیانوف گفت: وقتی دیدم که جلسه شورای امنیتی روسیه تشکیل شده است، دریافتم که بله جنگ اتفاق می افتد.

وی پس از عزل شدن از سوی پوتین، به صف مخالفان دولت روسیه پیوست و یکی از منتقدان سرسخت کرملین شد. وی اکنون رهبر حزب مخالف آزادی مردم یا پارناس است.

کاسیانوف گفت پوتین که مامور سابق کاگ ب بود و به زودی ۷۰ ساله می شود، طی ۲۰ سال گذشته موفق شده است سیستمی مبتنی بر مصونیت و ترس ایجاد کند.

کاسیانوف گفت که روسیه را به دلیل جنگ ترک کرد و اکنون ساکن اروپاست، اما به خاطر مسائل امنیتی از ذکر مکان دقیق اقامتش خودداری کرد.

وی با پیش بینی استمرار جنگ اوکراین به مدت دو سال، پیروزی اوکراین را حتمی خواند و افزود: اگر اوکراین سقوط کند، کشورهای حوزه بالتیک بعدی ها خواهند بود.

وی یادآور شد که نتیجه این جنگ همچنین سرنوشت روسیه را تعیین می کند. وی در عین حال با نظر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه پوتین نباید تحقیر شود مخالفت و درخواست ها از اوکراین برای واگذاری قلمروی خود به منظور پایان دادن به جنگ را رد کرد.

کاسیانوف معتقد است که پویتن در نهایت با یک شبه جانشین که تحت کنترل سرویس های امنیتی است، تعویض می شود. اما فرد جانشین قادر نخواهد بود این سیستم را برای مدتی طولانی کنترل کند و در نهایت روسیه انتخابات عادلانه و آزادی برگزار می کند.

وی اعتمادسازی با کشورهای اروپایی را که به گفته وی شرکای طبیعی روسیه هستند، ضروری دانست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید