به عقیده بسیاری از کارشناسان شکاف قیمتی به وجود آمده میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار ارز می‌تواند سبب ایجاد اخلال در ‌سازوکار نهادهای بازارساز شود.

قیمت دلار از سقف تاریخی خود عبور کرد / نرخ رشد دلار در خرداد به ۹ درصد رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شکاف قیمتی میان نرخ ارز در سامانه‌های رسمی دولت و معاملات غیررسمی مجددا افزایش یافت. دراین خصوص بیشتر بخوانید.

دیروز یکشنبه ۲۲ خرداد بازار ارز تهران به روند افزایشی خود ادامه داد. پس از تغییر فاز انتظارات نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای وین از اواسط اسفند ماه سال گذشته، نرخ ارز در معاملات غیررسمی بازار تهران روند افزایشی جدیدی را در پیش گرفت.

هر برگ اسکناس دلار آزاد که در معاملات ابتدایی سال جاری در سطوح قیمتی اولیه کانال ۲۶ هزار تومانی معامله می‌شد، در روزهای گذشته از سقف تاریخی خود عبور کرد و وارد کانال جدید شد.

از سوی دیگر قیمت دلار در سامانه‌های رسمی فروش ارز دولت نیز شاهد افزایش قیمت بود. هر برگ اسکناس دلار بازار متشکل در طی معاملات روز گذشته با حدود ۲۳۳ تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه، مجددا وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شده و به رقم ۲۷ هزار و ۱۷۹ تومان رسید.

به عقیده بسیاری از کارشناسان شکاف قیمتی به وجود آمده میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار ارز می‌تواند سبب ایجاد اخلال در ‌سازوکار نهادهای بازارساز شود.

این افراد ضمن اشاره بر روند بازار ارز در زمان تعیین دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به عنوان نرخ رسمی بازار بر این باورند که افزایش شکاف میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار زمینه‌ساز ایجاد نااطمینانی در فضای بازار شده و همین امر سبب افزایش نرخ ارز در معاملات غیررسمی می‌شود.

خبرگزاری ‌تسنیم‌ نیز در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: «فعالان بازار علت اصلی نوسانات اخیر ارزی را جو روانی می‌دانند و می‌گویند عرضه ارز مناسب است، اما بانک مرکزی نباید اجازه دهد که اختلاف دلار نیمایی و آزاد افزایش یابد.»(دنیای اقتصاد)

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید