معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاران از زحمتکش‌ترین اقشار گروه پزشکی جامعه هستند و در همه‌گیری کرونا فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

ماجرای اخراج ۵۰۰۰ پرستار از بیمارستان‌ها چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵ هزار پرستار اخراج شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها، نیروهای طرحی بودند و بر اساس قوانین طرح آنها پایان‌یافته است.

عباس عبادی روز دوشنبه افزود: پایان یافتن طرح پرستاران اقدام قانونی است و هیچ کوتاهی در این زمینه از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت نگرفته و باتوجه‌به شیوع همه‌گیری کرونا در بیش از ۲ سال بر اساس توافق پرستاری که دوره طرح را می‌گذراند و بیمارستان، اشتغال این نیروها بر اساس شرایط این بیماری تمدید شد.

عبادی تاکید کرد: اکنون ۱۶ هزار پرستار طرحی در بیمارستان‌ها مشغول بکار هستند و ۸ هزار پرستار طرحی دیگر فعالیتشان تمدید شده است.

به گفته وی، ۸ هزار پرستار طرحی دیگر در ۲ ماه آینده در بیمارستان‌ها مشغول بکار می‌شوند که باید پس از پایان یافتن طرحشان بیمارستان محل کار خود را ترک کنند.

معاون پرستاری با بیان اینکه ۶۶ هزار نفر از گروه پزشکی بر اساس مجوز از سازمان استخدامی کشور امسال جذب می‌شوند، اظهار داشت: ۴۰ تا ۴۵ درصد از ظرفیت استخدام ویژه پرستاران هستند و پرستارانی که در دوران کرونا فعالیت داشتند نیز ۲۰ امتیاز در آزمون استخدامی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران از زحمتکش‌ترین اقشار گروه پزشکی جامعه هستند و در همه‌گیری کرونا فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری هفته گذشته گفت: با فروکش کردن کرونا، مسئولان به تعدیل‌نیروهای جذب شده پرداختند که طبق آمار به‌دست‌آمده تعداد این عزیزان حدود ۵ هزار نیروی پرستار تعدیل شده است.

این در حالی است که رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار با جمعی از پرستاران فرمودند: مسئله‌ امنیّت شغلی پرستار یک مطالبه است. در سال‌های گذشته اتّفاق افتاده، در همین قضیّه‌ کرونا هم اتّفاق افتاد که فراخوان دادند برای کسانی که آمادگی دارند که بیایند مشغول کار بشوند؛ آمدند قراردادهای کوتاه‌مدّت با اینها بستند، بعد که نیازشان برطرف شد گفتند بفرمایید بیرون! خب این آدم که امنیّت شغلی ندارد، با چه دلگرمی‌ای بیاید کار بکند و پرستاری کند؟ بنابراین امنیّت شغلی هم یکی از مسائل گوناگون است. به پرستار، نگاه کارگرِ فصلی نداشته باشید که امروز بیاوریم، فردا بگوییم لازم نیست، بروید؛ نه، امنیّت شغلی! البتّه اینها ساز و کارهایی دارد که اهل فن می‌دانند. البتّه مطالبات دیگری هم هست که دیگر حالا وقت گذشت، من ادامه نمیدهم. دوستان بخصوص در وزارت بهداشت و درمان اینها را دنبال کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید