رییس‌جمهور اوکراین گفت: تاکتیک مسکو در جنگ تغییری نکرده و افراد ذخیره ارتش روسیه که به خوبی آموزش ندیده‌اند، اکنون برای جنگیدن در منطقه «دونباس» (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک») اعزام می‌شوند.

ادعای زلنسکی: تلفات روسیه به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از الجزیره نوشت: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که میزان تلفات روسیه از زمان آغاز درگیری ها در این کشور ممکن است که از ۴۰ هزار نفر در ماه جاری میلادی عبور کند.

وی در سخنانی خطاب به مردم کشورش بر خواسته کی یف از غربی ها مبنی بر ارسال سامانه های ضدهوایی پیشرفته، تاکید کرد.

رئیس جمهور اوکراین افزود که چنین سامانه هایی می توانند جلوی بروز بسیاری از فجایع را بگیرند مانند حمله هوایی به روز گذشته به یک بیمارستان در «ترنوپیل».

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که تاکتیک مسکو در جنگ تغییری نکرده است و افراد ذخیره ارتش روسیه که به خوبی آموزش ندیده اند، اکنون برای جنگیدن در منطقه «دونباس» (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک») اعزام می شوند.

زلنسکی پیشتر نیز در سخنانی اعلام کرده بود که کی یف در جنگی که روسیه آغاز کرده است قطعاً پیروز خواهد شد.

وی افزوده بود که اوکراین بواسطه جنگ و محاصره از سوی روسیه قادر به ادامه صادرات مواد غذایی نیست و همین مسئله موجب می‌شود جهان با بحران جدی مواد غذایی و قحطی روبرو شود.

همه اینها در حالی است نبرد در شهر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین در روزهای گذشته شدت گرفته است.

نیروهای اوکراینی در این درگیری که به خیابان های این شهر کشیده است، در مقابل نیروهای روسی از شمار کمتری برخوردارند و همچنین تفوق توپخانه روسیه کاملا ملموس است.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در همین رابطه اعلام کرده بود که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً تنها به سلاح‌های غرب متکی است.

زلنسکی پیشتر گفته بود که نتیجه نبرد در سیویرودونتسک سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید