سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از ارسال فهرست متقاضیان جدید یارانه به وزارت رفاه خبر داد.

خبرخوش برای جاماندگان یارانه | تاریخ برداشت یارانه نقدی جاماندگان

به گزارش سلام نو، سیده طیبه حسینی با اشاره به قابل برداشت بودن یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از روز گذشته افزود: البته فعلا یارانه کسانی که در اردیبهشت ماه حذف شده و تقاضای خود را برای برقراری مجدد یارانه معیشتی در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه (سامانه my.gov.ir) ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نیست.

وی قابل برداشت شدن یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی را منوط به بررسی نهایی وزارت رفاه دانست و افزود: طبق مذاکراتی که شده و همچنین براساس دستور رئیس‌جمهوری که باید ظرف یک‌ماه افراد متقاضی بازنگری و تعیین تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه به زودی انجام و به ما ابلاغ شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص بررسی اطلاعات اقتصادی خانوار تاکید کرد: کسی که یارانه‌اش حذف شده است، اسم او در لیست مسدودی قرار می‌گیرد و او نمی‌تواند در دفاتر پلیس به اضافه ده (پلیس ۱۰+) ثبت‌نام کند بلکه باید از طریق سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت اعتراض کرده تا اطلاعات اقتصادی خانوارش بررسی شود.

به گفته حسینی، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است که باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام افراد جدید و جامانده یارانه را انجام دهد و در این تبصره گفته شده است، شناسایی و دهک‌بندی خانوارها و شناسایی خانوارهای پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و بعد از آن اعلام کرده است، نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد باید اقدام شود، اما شناسایی و دهک‌بندی افراد باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها؛ سرپرستان خانوار می‌توانند در سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. پرونده آنها باید در پایگاه وزارت رفاه بررسی شود و بعد از آن در صورت داشتن شرایط، یارانه آنها برقرار می‌شود و این شرایط ناشی از بعد خانوار از قبیل اضافه شدن فرزند یا تأهل فرزند و یا هر اتفاق دیگری است که در خانواده می‌افتد و همچنین اطلاعات اقتصادی خانوار دچار تغییر خواهد شد. /  اقتصاد نیوز

کد خبرنگار: ۱۵
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    اگر عمری باقی ماند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید