رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر برای بیماری تب کریمه کنگو هنوز واکسن ایمن و موثری در دنیا ساخته نشده است.

ابتلای ۱۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر برای بیماری تب کریمه کنگو هنوز واکسن ایمن و موثری در دنیا ساخته نشده است.

بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور شناسایی شده اند که متاسفانه یک نفر از آن‌ها فوت کرده است.

به گفته وی در حال حاضر برای بیماری تب کریمه کنگو هنوز واکسن ایمن و موثری در دنیا ساخته نشده است.

او گفت: اظهارات رئیس دامپزشکی مربوط به بیماری تب کریمه کنگو نبوده؛ بلکه برای سایر بیماری‌های دامی قابل انتقال به انسان مانند تب مالت و سیاه زخم است.

امیری گفت: مردم از خرید گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، خصوصا کنار جاده‌ها و معابر خودداری کنند. دام زنده را از میادین عرضه مجاز دام خریداری کنند؛ چرا که این مراکز تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند.

او گفت: به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند؛ چرا که خونابه‌های جاری می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش بروز و شیوع بیماری‌های منقله از دام به انسان شود.

رئیس سازمان دامپزشکی در اظهاراتی اعلام کرده بود که تا سه روز گذشته ۱۳ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور داشته ایم و یک نفر هم در شادگان استان خوزستان فوت کرده است.

او گفت: وقتی قیمت واکسن و داروی دام‌ها گران باشد، دامدار نمی‌رود آن را بخرد و بیماری شیوع پیدا می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید