وزارت دفاع روسیه از سرنگون کردن سه جنگنده ارتش اوکراین در یک روز از سوی پدافند و جنگنده‌های روسیه خبر داد.

 ۳ فروند «سوخو-۲۵ اوکراین» سرنگون شدند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی  و جنگنده‌های این کشور سه فروند دیگر از جنگنده‌های «سوخو-۲۵» ارتش اوکراین را در یک روز سرنگون کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه در این زمینه گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند سوخو-۲۵ نیروی هویی اوکراین را در منطقه «دالجنکوی» در «خارکوف» سرنگون کردند.

 به گفته وی، جنگنده‌های روسی دو فروند دیگر از جت‌های سوخو-۲۵ اوکراین را در اطراف دونتسک سرنگون کردند.

 کوناشنکوف خاطرنشان کرد: «از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه ۲۰۱ هواپیما، ۱۱۸۸ پهپاد، ۳۵۱۴ خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین ۵۰۸ موشک انداز  این کشور را منهدم کرده‌اند.»

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور سه فروند جنگنده ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

یک نشریه آمریکایی پیش‌تر در گزارشی اختصاصی از استفاده اوکراین از جت‌های قدیمی آکروباتیک در نبرد هوایی با روسیه نوشته و تصریح کرده بود، به دلیل کمبود جنگنده‌های پیشرفته، اوکراین از جت‌های آکروباتیک و نمایشی خود در آشیانه‌ها در تقابل با نیروی هوایی پیشرفته روسیه استفاده می‌کند.

نشریه  «فوربس» نوشت، با گذشت بیش از صد روز از جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی کوچک و قدیمی اوکراین هنوز در حال نبرد با نیروی هوایی روسیه است که ۱۰ برابر بیشتر جنگنده دارد و اکثر آنها بسیار پیشرفته‌تر از هواپیماهای ۳۰ ساله اوکراین هستند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید