۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 55364789

کشور سودان در شرق آفریقا جوان‌ترین و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است اما درگیر جنگ داخلی است. در این میان گاوها به معضلی جدی تبدیل شده‌اند تا آنجا که دادگاه‌های این کشور آنها را محبوس می‌کنند

حکم حبس برای یک گاو در این کشور!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، پلیس سودان جنوبی یک گاو و صاحبش را به جرم قتل بازداشت کرد. این گاو غول پیکر متهم به قتل یک پسر ۱۲ ساله است. چند روز قبل هم یک قوچ به جرم قتل به سه سال زندان محکوم شده بود.

به گفته پلیس، این گاو نر در حال گردش عصرگاهی‌اش بود که به نزدیکی یک مزرعه رسید و به این کودک حمله کرد و او را بلافاصله کشت. این حیوان مخصوص کشیدن گاوآهن در این کشور آفریقایی بوده است. این گاو نر اکنون در یک ایستگاه پلیس بازداشت است.

کمتر از یک ماه قبل نیز یک قوچ در همان منطقه به یک زن ۴۵ ساله حمله کرد و او را کشت. این قوچ اکنون زندانی است. پلیس این کشور که معتقد است باید امنیت مردم را تامین کند، پس از ورود به این پرونده‌ها صاحب حیوان را معمولا بی‌گناه می‌داند.

طبق قوانین سودان، هر حیوان اهلی که یک نفر را می‌کشد، بعد از گذراندن دوران محکومیت، به عنوان غرامت به خانواده قربانی داده می‌شود. صاحب حیوان نیز با توجه به شرایط ممکن است جریمه دیگری دریافت کند. در این کشور فقیر که درگیر جنگ داخلی است، از دام‌ها برای خرید خانه، پرداخت جهیزیه و غرامت استفاده می‌شود. یک گاو می‌تواند ده‌ها میلیون تومان قیمت داشته باشد.

آ‍ژو ماجوک، کارشناس تحلیلگر سودان جنوبی، به ایندیپندنت گفت: «گاوها برای جوامع دامدار محوری هستند و اهمیت فرهنگی و معنوی دارند. مالکیت این حیوانات نشان‌دهنده ثروت یک خانواده است.» در میان ناامنی گسترده‌ای که گریبان جوان‌ترین کشور جهان را گرفته، یورش گاوها به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. به گفته ماجوک، آمار دقیقی در دست نیست اما تلفات سالانه‌ای که بر اثر حمله گاوها در سودان جنوبی رخ می‌دهد ممکن است به صدها نفر برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید