قیمت طلا ی ۱۸ عیار نیز وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شد و در لحظه تنظیم این گزارش در رقم یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه رکورد تاریخی زدند / الان وقت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طلا و سکه، امروز یکشنبه ۲۲ خرداد وارد کانال‌های جدید قیمتی شدند. در این شرایط چه حرکتی برای سرمایه‌گذاران این بازار سودآورتر است؟

افزایش قیمت دلار امروز باعث شد طلا و سکه نیز در مسیری صعودی قرار بگیرند. دلار صرافی ملی امروز وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد.

قیمت طلا ی ۱۸ عیار نیز وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شد و در لحظه تنظیم این گزارش در رقم یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومان ثبت شده است.

از آنسو قیمت سکه هم اکنون درحال پیش‌روی در کانال جدیدی است و به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده.

وقت سرمایه‌گذاری است؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: این موضوع بستگی به اخبار سیاسی و روند دلار دارد. ولی به‌طورکلی قاعده این است که بانک مرکزی عرضه‌ را هم در سامانه نیما و هم در بازار متشکل ارزی افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: باتوجه به حباب زیادی که طلا و سکه دارند توصیه می‌کنم خریدی در این شرایط انجام نشود. اگر هم افرادی قصد خرید دارند صندوق‌های ETF طلا در اولویت بالاتری نسبت به طلای فیریکی هستند.

این کارشناس بیان کرد: خریداران باید حباب طلا، عرضه‌های احتمالی و اخبار سیاسی را درنظر بگیرند.

او درمورد آینده آن دو فلز پیش‌بینی کرد: اگر دلار قادر باشد کانال فعلی را تثبیت کند همچنان روند را صعودی می‌بینم. مگر اینکه یک خبر سیاسی بنیادی برای گشایش‌های سیاسی اتفاق بیفتد.

فنر بازار طلا و سکه باز شد؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: دولت پیش از این در حرکتی سعی کرد قیمت دلار و طلا را تصنعی پایین نگه دارد. درنتیجه فنر این دو بازار جمع شده و آماده نوسان است.

او ادامه داد: حالا قطعنامه و تنش‌های بین‌المللی احتمال نوسان را بیش از پیش کرد. طلا و سکه اکنون حباب دارند و و روی سقف تاریخی خود قرار گرفته‌اند که این کانال با یک مقاومت همراه است.

همچنین جواد فلاحیان، دیگر کارشناس بازارهای مالی روند طلا را در آینده، نوسانی پیش‌بینی کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید