پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از تمایل بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای بازگشت به بازار این کشور در اولین زمان ممکن خبر داد.

تمایل شرکت‌های غربی به بازگشت به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف در گفت وگو با خبرگزاری روسی تاس، با اشاره به تمایل شرکت های غربی برای بازگشت به بازار روسیه خاطرنشان کرد: تصمیماتی توسط دولت ها، اتحادیه اروپا و  آمریکا اتخاذ شده است اما تا جایی که ما خبر داریم کسب و کارهای زیادی از اروپا و آمریکا تمایل به بازگشت به بازار روسیه در اولین فرصت ممکن را دارند اما متاسفانه مجبورند که صبر کنند.

آمریکا شدیدترین تحریم ها را بر روی بخش دولتی و خصوصی روسیه اعمال کرده و اروپا نیز باوجود وابستگی به واردات گاز، نفت و محصولات غذایی از این کشور، شش بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است.

بسیاری از شرکت های اروپایی و آمریکایی به خاطر نگرانی از تبعات نقض تحریم ها، تاکنون یا به قراردادهای خود با بخش های دولتی و خصوصی روسیه پایان داده اند یا اینکه منتظر اتمام قرارداد برای خروج از این کشور هستند.

روابط روسیه و غرب از زمان شروع عملیات ویژه این کشور در اوکراین به تیرگی گرایید.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید