مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: تحلیل قیمتی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت قرمز با جو کیلویی ۱۲ هزار تومان و سویای ۱۷ هزار تومانی باید ۱۱۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد، اما این محصول با قیمت‌هایی بیش از این نرخ عرضه می‌شود.

قیمت گوشت قرمز باید ۱۱۰ هزار تومان باشد / قیمت مرغ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت مرغ گرم امروز یکشنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

قیمت مرغ گرم در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده
۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت گوشت قرمز باید ۱۱۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: تحلیل قیمتی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت قرمز با جو کیلویی ۱۲ هزار تومان و سویای ۱۷ هزار تومانی باید ۱۱۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد، اما این محصول با قیمت‌هایی بیش از این نرخ عرضه می‌شود.

به نقل از ایرنا، به‌تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شده است که قیمت هر کیلوگرم جو از ۱۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده، بنابراین باید قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز نیز ۸ برابر شود.

«مجتبی عالی» مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ادعای مطرح‌شدن در این فیلم، اظهار داشت: طبق آمارهای موجود با توجه به نژاد دام، سن و وضعیت آب‌وهوایی ضریب تبدیل برای تولید یک کیلوگرم گوشت قرمز ۱۰ کیلوگرم نهاده دامی نیاز است.

وی افزود: تعیین قیمت گوشت قرمز بر مبنای تحلیل قیمتی و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و ارتباطی به یک نهاده ندارد، بنابراین برخی افراد که اطلاع چندانی از نحوه قیمت‌گذاری و تلاش‌های دولت برای تنظیم بازار ندارند، اظهارنظر می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اصلاح نظام یارانه‌ای هر کسی مخالف دولت باشد، متفکر نیست، بلکه متفکر کسی است که با وضعیت موجود آرامش به بازار ببخشد، زیرا فضا به هر میزان هیجانی شود وضعیت بازار بهم می‌ریزد که این موضوع تنها به نفع سودجویان است.

وی اضافه کرد: برخی تولیدکنندگان و دامداران هستند که در همین فضا نهاده را خریداری و در بازار آزاد می‌فروشند، بنابراین باید به دنبال آرامش بازار باشیم تا دست دلالان کوتاه شود.

عالی درباره قیمت‌گذاری شیر خام و جلوگیری از پس خوردگی تولید، گفت: اکنون قیمت تمام شده شیر خام ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است اما ما تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و حمایت از مصرف‌کنندگان قیمت شیر را به‌صورت فعلی کیلویی ۱۲ هزار تومان تعیین کردیم که شیر خام پس نخورد.

به گفته وی، به هر میزان قیمت گوشت قرمز افزایش یابد به دلیل کاهش تقاضا تولید با پس‌زدگی روبرو می‌شود که این امر به نفع صنعت و تولیدکنندگان نیست.

وی افزود: در بحث تعیین قیمت گوشت قرمز اکنون آنچه به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، بیش از قیمت واقعی است، درحالی‌که هر کیلوگرم دام زنده سبک مرغوب با قیمت کیلویی ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که با کاهش تقاضا نیز در این محصول روبرو هستیم. بنابراین بازار گوشت قرمز در دست دلالان است که باید چاره‌ای جدی برای این موضوع اندیشیده شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید