یک مقام آمریکایی گفته شهرهای سوردونتسک و لیسچانسک در لوهانسک تحت حملات و فشارهای شدید قرار دادند و احتمالا ظرف یک هفته به کنترل نیروهای روسیه درخواهند آمد.

آمریکا مدعی شد: «لوهانسک» اوکراین به زودی به تصرف کامل روسیه درخواهد آمد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا نوشت: در حالی که نیروهای اوکراینی ضربات و صدمات سهمگینی را متحمل شده‌اند و ذخیره مهمات و تجهیزات جنگی آنها روزبه‌روز کمتر می‌شود، احتمالا روسیه طی هفته‌های آینده تمام منطقه لوهانسک اوکراین را تصرف خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این تحرک میدانی روسیه موجب می‌شود که دست‌یابی مسکوبه اهدافش در تصرف همه بخشهای مناطق «لوهانسک» و «دونتسک» سریعتر شود. این دو منطقه روی‌هم‌رفته «منطقه دنباس» در شرق اوکراین را تشکیل می‌دهند. اما روسیه همچنان برای پیروزی نیروهایش تلاش خواهد کرد و جبهه جدیدی (در این منطقه) خواهد گشود که احتمالا جنگ در این جبهه مدتی طول خواهد کشید.

این مقام آمریکایی که «به دلیل حساسیت موضع نخواسته نامشان فاش شود» در ادامه به واشنگتن‌پست گفته شهرهای سوردونتسک و لیسچانسک در لوهانسک تحت حملات و فشارهای شدید قرار دادند و احتمالا ظرف یک هفته به کنترل نیروهای روسیه درخواهند آمد.

«الکساندر استریوک» شهردار شهر سوردونتسک هم در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی اوکراین» گفته است: روز شنبه جنگهای خیابانی شدیدی در این شهر راهبردی نزدیک رودخانه «دونتس» ادامه داشته است. نیروهای اوکراینی هم‌اکنون کنترل یک سوم این شهر را در اختیارا دارند.

به نوشته واشنگتن‌پست، روز شنبه مشاور نظامی ولودیمیرزلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد از زمان حمله نظامی روسیه نزدیک به ۱۰ هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند؛ یعنی هر روز دست‌کم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز اوکراینی کشته می‌شود. اما او مدعی شد تلفات نظامی روسیه بیشتر از تلفات نظامی اوکراین است.

با اینکه آمریکا و کشورهای غربی برای کمک به نیروهای اوکراینی تحریمهای شدیدی علیه مسکو اعمال کرده‌اند و تسلحیات نظامی پیشرفته در اختیار کی‌یف قرار می‌دهند، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه بار دیگر از جامعه جهانی خواست از مسامحه با مسکو پرهیز کرد و اقدامات شدیدتری علیه روسیه انجام دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید