به دنبال سقوط‌های مرگبار و پی‌درپی هواپیماهای آمریکا، ارتش این کشور دستور توقف تمام مأموریت‌های واحدهای نیروی دریایی و انجام بررسی‌های کارشناسی و امنیتی را صادر کرد.

دستور آمریکا برای «توقیف امنیتی» هواپیماهای نیروی دریایی‌ این کشور

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ارتش آمریکا دستور «توقف موقتی» برخی از ماموریت های غیرحساس را صادر کرده تا پس از سقوط سه جنگنده نیروی دریایی ظرف یک هفته در کالیفرنیای جنوبی، بررسی خطاها و خطرها انجام شود.

در بیانیه روابط عمومی نیروی هواییِ نیروی دریایی آمریکا آمده است: در نتیجه سقوط های اخیر (هواپیمای) نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا، فرماندهی نیروهای هوایی دستور داده همه واحدهای هوانوردی نیروی دریایی مستقر و ذخیره، روز ۱۳ ژوئن (دوشنبه) توقف امنیتی (توقف ماموریت‌ها) انجام دهند تا اقدامات و روندهای مدیریت بحران بررسی و آموزش های لازم درخصوص فرآیندهای مدیریت خطا انجام شود.

بنا به نوشته راشاتودی، در بخش دیگری از این بیانیه به واحدها و نیروهایی که هم‌اکنون عازم مأموریت شده‌اند هم دستور داده شده تا در اولین فرصت ممکن مأموریت های خود را متوقف کنند.

این بیانیه ارتش آمریکا مبنی بر توقف فوری مأموریت ها و بررسی فرآیندهای عملیاتی پس از حوادث و سقوط های سریالی ومرگباراخیر جنگنده‌های نیروی دریایی این کشور صادر می‌شود.

۳ ژوئن (۱۳ خرداد) یک جنگنده پیشرفته «اف-ای ۱۸ سوپرهورنت» در صحرای کالیفرنیای جنوبی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) یک جنگنده تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ایالت کالیفرنیا سقوط کرد و ۵ سرنشین آن کشته شدند. ۹ ژوئن نیز یک بالگردنیروی دریایی در کالیفرنیا سقوط کرد و یک زخمی بر جای گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید