در بخشی از این بیانیه آمده است: سازمان ملل و شرکای بین‌المللی و طرف‌های بین‌المللی تلاش زیادی برای حل اوضاع از طریق ایجاد چارچوبی برای قانون اساسی می‌کنند تا بتوان انتخابات را در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار کرد.

سازمان ملل از طرف‌های لیبیایی خواست تا اختلافات را کنار بگذارند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: هیئت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران درگیری‌های مسلحانه شب گذشته میان گروه‌های مسلح در طرابلس هستیم. این درگیری‌ها جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد. همچنین اخبار دیگری از استقرار گروه‌های مسلح با سلاح سنگین در اطراف طرابلس به دست ما رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تحولات در دوره بسیار حساسی و در سایه تنش‌های سیاسی رخ داده است. سازمان ملل و شرکای بین‌المللی و طرف‌های بین‌المللی تلاش زیادی برای حل اوضاع از طریق ایجاد چارچوبی برای قانون اساسی می‌کنند تا بتوان انتخابات را در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار کرد. قرار است دوره سوم و آخر مذاکرات امروز (یکشنبه) در قاهره برگزار شود.

در این بیانیه تأکید شده است: ما از طرف‌های امنیتی و سیاسی لیبی می‌خواهیم خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و تمام اختلافات را از طریق مذاکره حل کنند و برای حفظ ثبات کشور در این زمان حساس تلاش کنند.

احتمال داده می‌شود که این درگیری‌ها با بحران سیاسی لیبی و اختلافات میان دولت‌های عبدالحمید الدبیبه و فتحی پاشاغا در ارتباط باشد؛ چراکه پاشاغا اخیرا تحت حمایت تیپ موسوم به "النواصی" درصدد ورود به طرابلس بود که در نهایت در مقابل نیروهای وابسته به الدبیبه شکست خورد و موفق به تحقق این هدف نشد.

چند ماه قبل پارلمان لیبی به اتفاق آرا به انتخاب "فتحی پاشاغا" به عنوان نخست‌وزیر دولت جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه رای داده بود. در مقابل الدبیبه که نخست‌وزیر دولت وحدت ملی است با تحویل قدرت به دولت جدید مخالف است و تاکید دارد که قدرت را تنها به دولتی می‌دهد که از طریق پارلمان جدید منتخب تعیین شود.

به دنبال این اتفاقات دولت "ثبات ملی" لیبی به ریاست پاشاغا فعالیت خود را از شهر سرت آغاز کرد.

این اتفاقات بیانگر دودستگی سیاسی و اداری در لیبی در سایه کشمکش میان دو دولت، و درگیری میان اردوگاه‌های رقیب بر سر قدرت است که پایان آن قابل پیش بینی نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید