رئیس دومای دولتی روسیه گفت: اقدام واشنگتن و متحدانش برای قطع روابط اقتصادی موجود، نقاط رشد جدیدی را در جهان ایجاد کرده است.

 سیاست تحریمی آمریکا سبب ایجاد «گروه ۸» جدید شامل روسیه و ایران می‌شود
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه (مجلس سفلی پارلمان روسیه) شنبه (۱۱ ژوئن) در کانال تلگرامی خود نوشت ایالات متحده و متحدانش با سیاست تحریمی خود روابط اقتصادی را از بین می‌برند و نقاط رشد جدیدی را در سایر کشورها ایجاد می‌کنند.

وی در این خصوص گفت اقدام واشنگتن و متحدانش برای قطع روابط اقتصادی موجود، نقاط رشد جدیدی را در جهان ایجاد کرده است. به گفته رئیس دومای روسیه، تحریم‌های غرب منتهی به تشکیل گروهی متشکل از هشت کشور دیگر یعنی چین، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، مکزیک، ایران و ترکیه می‌شود که ۲۴.۴ درصد از گروه قدیمی کشورهای توسعه‌یافته از نظر تولید ناخالص داخلی و برابری قدرت خرید جلوتر است.

قانونگذار ارشد روس افزود: ایالات متحده با دستان خود شرایطی را برای کشورهایی که مایل به ایجاد گفت‌وگوی برابر و روابط متقابل سودمند هستند ایجاد کرده تا در واقع یک گروه جدید «گروه هشت» با روسیه ایجاد کنند.

گروه هشت یا جی ۸ که فعلاً گروه هفت شده چون عضویت روسیه به حالت تعلیق درآمده، از کشورهای صنعتی جهان تشکیل شده‌ که بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در دست دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید