سخنگوی دولت یونان از آمادگی این کشور برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک آمیز ترکیه خبر داد.

یونان: برای هر احتمالی با ترکیه آماده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، سخنگوی دولت یونان روز شنبه بر آمادگی کشورش برای هرگونه احتمالی در خصوص اقدامات تحریک آمیز ترکیه تاکید کرد.

به گزارش وبگاه  یونانی «توویما» اکونومو، سخنگوی دولت یونان در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «ما از خود راضی نیستیم. باید برای هر احتمالی با ترکیه آماده باشیم. کارت برنده یونان روابطش با متحدان و تقویت دفاع این کشور است.»

وی همچنین افزود که یونان کاملاً می‌تواند با هر چالشی روبرو شود.

سخنگوی دولت یونان خاطرنشان کرد: «یونان مطلقاً می‌تواند با هر چالشی علیه حاکمیت ملی و حقوق حاکمیت خود روبرو شود .این به نفع و منفعت ما است که وارد هیچ تشدید تنش با ترکیه نشویم.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه درباره نظامی کردن جزایر واقع در دریای اژه هشدار داد. اردوغان گفت، درباره درخواست از یونان برای غیرنظامی کردن این جزایر «شوخی نداریم.»

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از دولت یونان درخواست کرد ارسال نیروهای مسلح به جزایر دارای وضعیت غیرنظامی را متوقف کرده و از توافقات بین‌المللی تبعیت کند.

اردوغان تاکید کرد: «از یونان می‌خواهم از رویا پردازی، اقدامات و اظهاراتی که موجب پشیمانی است خودداری کند. سر عقل بیایید».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «ترکیه هرگز از حقوق خود در دریای اژه صرف نظر نمی‌کند و از استفاده از حقوق خود که در توافقات بین‌المللی درخصوص نظامی کردن جزایر درج شده، عقب‌نشینی نخواهد کرد.»

نخست وزیر یونان سه شنبه گذشته از آنکارا خواست تا با کاستن از لفاظی‌ها، تنش با آتن را بیشتر نکند و در عین حال تاکید کرد که یونان آماده دفاع از حاکمیت خود است.

منابع خبری در روزهای اخیر گزارش کردند که با تشدید تنش یونان با ترکیه، نیروهای مسلح یونان در دریای اژه در حالت «آماده باش بالا» قرار گرفته‌اند.

یونان و ترکیه مدت‌هاست که در زمینه حق بهره برداری از منابع انرژی در دریای اژه و مدیترانه اختلاف دارند. یونان و ترکیه بابت اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند.  این دو کشور بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم کرده‌اند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید