زاکانی گفت: بر اساس احتیاط سامانه‌ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی و پی جویی شود. این در حالی است که از روز دوشنبه و سه شنبه سامانه‌ها برای بهره برداری آماده بودند، اما برای دریافت ضریب امنیتی و آمادگی با بدافزارهای احتمالی این سامانه‌ها از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد.

جزییات جدید از حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شهردار تهران جزییات جدیدی از حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران را تصویب کرد.

علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه هفدهم شهریور از خط ۷ متروی تهران، در جمع خبرنگاران گفت: پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظن خودشان آغاز کردند. طراحی شده بود که در بعد از ظهر همان روز به دوربین‌ها دسترسی پیدا کنند و اقدام خود را به سیستم‌های نرم افزاری و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات توسعه دهند که به حمد الله از همان ابتدا همکاران ما وارد عمل شدند که به این ترتیب سایر اقدامات آن‌ها ناکام ماند.

به گفته شهردار تهران، بر همین اساس جای تقدیر از پرسنل شهرداری تهران دارد که توانستند جلوی اقدامات بعدی دشمن را بگیرند. در ادامه بر اساس احتیاط سامانه‌ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی و پی جویی شود. این در حالی است که از روز دوشنبه و سه شنبه سامانه‌ها برای بهره برداری آماده بودند، اما برای دریافت ضریب امنیتی و آمادگی با بدافزارهای احتمالی این سامانه‌ها از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد.

وی تاکید کرد: بدخواهان به دنبال ایجاد یک نارضایتی عمومی بودند که در این امر ناکام ماندند و تلاش همکاران ما طراحی آن‌ها را از حیض انتفاع انداخت و طراحی آن‌ها ناکام ماند. در حقیقت در این توطئه تلاش نیروهای ما جز ناکامی برای آن‌ها چیزی باقی نگذاشت.

شهردار تهران در ادامه به افتتاح ایستگاه ۱۷ شهریور از خط ۷ مترو تهران اشاره کرد و افزود: این ایستگاه که در مرز مناطق ۱۲ و ۱۴ تهران قرار گرفته است امروز در شرایطی به بهره برداری رسید که حدود ۳۷۵ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده و حدود ۷ سال تلاش برای آن انجام شده است و به عنوان الگوی جدیدی از معماری ایرانی و اسلامی در میان ایستگاه‌های مترو قلمداد می‌شود. ایستگاه تقاطعی که می‌تواند تاثیر بسیاری در تسهیل تردد محدوده داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید