از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد.

انگلیس مدعی عدم برخورداری روسیه از موشک‌های مدرن دقیق شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین مدعی شد که روسیه از موشک‌های مدرن دقیق برخوردار نیست.

در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد آمده است: تا ۱۰ ژوئن، نیروهای روسی در اطراف سیورودونتسک به سمت جنوب شهر پیشروی نکرده‌اند. درگیری های شدید خیابان به خیابان ادامه دارد و احتمالاً هر دو طرف تلفات زیادی متحمل شده اند.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: روسیه با توانایی های توپخانه ای و هوایی خود، در تلاش برای غلبه بر نیروهای دفاعی اوکراین، آتش‌باران می کند. بمب‌افکن‌های متوسط ‌روسی احتمالاً از آوریل، ده‌ها موشک ضد کشتی سنگین Kh-۲۲ (نام ناتو، AS-۴ KITCHEN) در دهه ۱۹۶۰ را علیه اهداف زمینی پرتاب کرده‌اند.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، این موشک های ۵.۵ تنی عمدتاً برای انهدام ناوهای هواپیمابر با استفاده از کلاهک هسته ای طراحی شده بودند. آن‌ها هنگامی که در نقش حمله زمینی با یک کلاهک معمولی به کار می روند، دقیق عمل نمی‌کنند و بنابراین می توانند خسارات جانبی قابل توجهی و تلفات غیرنظامی ایجاد کنند.

براساس بیانیه ادعایی وزارت دفاع انگلیس، «روسیه احتمالاً به چنین سامانه های تسلیحاتی ناکارآمد متوسل می‌شود، زیرا موشک‌های مدرن دقیق‌تری ندارد، این درحالیست که پدافند هوایی اوکراین هنوز هواپیماهای تاکتیکی آن را از انجام حملات در بیشتر مناطق کشور بازمی‌دارد.»

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید