والاس در نخسین روز از این سفر دو روزه ابتدا با اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع و سپس با زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

وزیر دفاع انگلیس با زلنسکی و همتای اوکراینی خود دیدار کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در جریان این سفر بار دیگر بر حمایت لندن از اوکراین تاکید کرده و متعهد به تجدید حمایت‌های نظامی از ارتش اوکراین از جمله آموزش سربازان و همچنین ارسال تجهیزات کشنده شد.

والاس در نخسین روز از این سفر دو روزه ابتدا با اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع و سپس با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

زلنسکی مجموعه‌ای را که به نظر می‌رسد مجموعه ای امضا شده و قاب شده از تمبرهای "کشتی جنگی روسیه  برود به درک" بود، به او تقدیم کرد.

آنها درباره نحوه ادامه حمایت انگلیس از اوکراین و تضمین اینکه نیازهایش هم در زمینه نظامی و هم در زمینه انسانی در جریان تلاش‌هایش برای مقابله با حملات روسیه به شرق این کشور تحقق می‌یابند، گفت‌وگو کردند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که ماهیت جنگ اوکراین در حال تغییر است، این سفر کاری به تازگی صورت گرفت تا به وزیر دفاع اجازه دهد گزارش دسته اول نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین را بشنود. این اقدام تضمین خواهد کرد که حمایت پایدار انگلیس تکامل خواهد یافت تا این نیازها رفع شوند و و حمایت‌ها مناسب با اوضاع موجود شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این سه مقام ارشد توافق کردند تا در راستای حمایت از اهداف مشترکشان دررابطه با قادر ساختن اوکراین برای خلاص کردن خود از "اشغال غیرقانونی" روسیه، بیش از پیش با یکدیگر همکاری کنند. آنها همچنین درباره طیف تجهیزات و آموزش‌هایی که انگلیس در حال حاضر فراهم می کند و اینکه چه کمک‌های بیشتری می‌تواند برای کمک به نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان پیشنهاد دهد، تبادل نظر کردند.

مذاکرات میان والاس، زلنسکی و رزنیکوف بر اینکه اقدامات آتی انگلیس برای تضمین توانا ساختن اوکراین برای دفع کامل حملات روسیه در دونباس چه می تواند باشد، متمرکز بود.   

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید