۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 55364412

عبدالله عبدالله دهم اردیبهشت برای دیدار خانواده‌اش به دهلی‌ رفته بود، بر اساس گزارش‌ها تا پیش از این، طالبان به حامد کرزای و عبدالله عبدالله اجازه خارج شدن از افغانستان را نداده بودند.

بازگشت عبدالله عبدالله به کابل

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، که ۱۰ اردیبهشت برای گذراندن تعطیلات عید فطر و دیدار خانواده‌اش از افغانستان خارج شده و به دهلی، پایتخت هند، رفته بود، روز شنبه ۲۱ خرداد، به افغانستان بازگشت.

به نقل از ایندیپندنت، عبدالله عبدالله گفت از فرودگاه دوبی پرواز کرده و صبح روز شنبه به کابل رسیده است.

او حدود ساعت ۹ صبح به وقت افغانستان، پیام کوتاهی در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد و نوشت: «لحظات قبل، به آغوش گرم وطن و مردم برگشتیم.»

عبدالله عبدالله روز دهم اردیبهشت پس از ۹ ماه زندگی تحت حکومت طالبان، برای دیدار خانواده‌اش به دهلی‌ رفته بود. بر اساس گزارش‌ها تا پیش از این، طالبان به حامد کرزای و عبدالله عبدالله اجازه خارج شدن از افغانستان را نداده بودند.

توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، چهارم خرداد در دهلی‌ با عبدالله عبدالله دیدار کرد. او همچنین‌ با چند دیپلمات دیگر از کشورهای اروپایی، ازجمله دیوید مارتینو، سفیر فرانسه برای افغانستان، دیدار کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید