سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موج بازداشت‌ها در عربستان سعودی، آنها را «خودسرانه» خواند.

واکنش «عفو بین‌الملل» به بازداشت‌های خودسرانه در عربستان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از پایگاه عرب زبان «بالعربیه ۲۰» نوشت: سازمان عفو بین الملل بیانیه ای را در خصوص موجب بازداشت ها در عربستان سعودی منتشر کرد. این سازمان در بیانیه خود آورده است: عربستان سعودی همچنان به بازداشت های خودسرانه ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، عفو بین الملل در بیانیه خود خواستار آزادی داماد و فرزندان «سعد الجبری» مقام سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی شده است. یک دادگاه سعودی در سال ۲۰۲۰، «عمر» و « سارا» فرزندان سعد الجبری را به زندان محکوم کرده بود.

فرزندان الجبری در ریاض و «سالم المزینی» داماد وی در دبی بازداشت شدند. این درحالی است که سازمان عفو بین الملل پیشتر نیز اعدام های دسته جمعی در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرده بود.

این سازمان در بیانیه ای با اشاره به اعدام بیش از ۸۰ نفر توسط عربستان سعودی، اعلام کرده بود که مقامات ریاض باید هرچه سریعتر نسبت به سیاست های خود در زمینه اعدام افراد توضیح داده و چنین اقدامی را متوقف سازند.

با این حال، مقامات عربستان سعودی بدون هیچگونه پاسخگویی به نهادهای حقوق بشری بین المللی، به موج سرکوب های گسترده به ویژه در مناطق شیعه نشین نظیر القطیف و العوامیه ادامه می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید