در بسیاری از شهرهای پر بارندگی به دلیل بارش باران فراوان به دیوار بیرون ساختمان، دیوار از بیرون دچار زردرنگی و از داخل دچار نشتی رطوبت و طبلِ شدن گچ می‌شود.

جایگزین ایزوگام برای آب‌بندی دیوار

علت اصلی این اتفاق تشنگی سیری‌ناپذیری سیمان است.  در بسیاری از ساختمان‌ها از سیمان به دلیل قیمت مناسب‌تر، رنگ‌بندی متنوع، امکان قالب‌بندی و...در نمای ساختمان استفاده می‌شود. در این مقاله تصمیم داریم درباره محصول مناسب و نحوه آب‌بندی دیوار بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هرگونه هزینه هنگفت تا پایان این مقاله را دنبال کنید.

آب‌بندی دیوار

در بسیاری از ساختمان‌ها دیواری وجود دارد که جزو نمای ساختمان محسوب نمی‌شود که نیازی به پرداخت هزینه هنگفت برای طراحی نما نیست، یا در بسیاری از برج‌ها به دلیل ارتفاع زیاد اجرای سنگ یا پانل های مختلف باعث هزینه بالا و اعمال سنگینی بالا به  سازه می‌شود حتی می‌توان گفت ۷۰ درصد خانه‌های ویلایی در شمال کشور نیز دارای نمای سیمانی هستند. در این ساختمان‌ها موضوع اصلی علاوه بر آب‌بندی نمای ساختمان سیمانی، استفاده از محصول مناسب برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان سیمانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

جایگزین ایزوگام برای آب‌بندی دیوار

محصولات آب‌بندی ساختمان سیمانی

محصولات آب‌بندی مختلفی برای عایق‌بندی رطوبتی ساختمان وجود دارد. ازجمله این محصولات می‌توانیم به دو محصول اشاره‌کنیم، آن‌ها را بررسی کنیم و درنهایت بهترین محصول برای عایق‌بندی دیوار سیمانی را انتخاب کنیم.

 ایزوگام دیوار سیمانی

عایق رطوبتی ایزوگام جزو رایج‌ترین محصولات عایق‌بندی ساختمان است. ایزوگام یک محصول مشخص برای آب‌بندی تمام  قسمت‌های مختلف ساختمانی دارد، این به این معنی است که از همان محصولی که برای آب‌بندی پشت‌بام استفاده می‌شود از همان برای آب‌بندی دیوار بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. این اتفاق دقیقاً همان نقطه‌ضعف محصول ایزوگام است که در ادامه به‌صورت ویژه آن را موردبررسی قرار می‌دهیم.

ایزوگام محصولی بر پایه نفت است که ازنظر ظاهری به صورتی مشکی یا با لایه‌ای فویلی ارائه می‌شود. این محصول به‌صورت رولی و جامد است، یعنی برای هر مترمربع آن‌یک متر ایزوگام باید تهیه کرد. ورق‌های ایزوگام با حرارت بسیار زیاد به سطح سیمان لیسه ای می‌چسبد و باعث آب‌بندی آن می‌شود.

رنگ عایق دیوار باران‌گیر

رنگ عایق دیوار محصولی بر پایه پلیمر با ظاهری همانند رنگ نما است. عایق پلیمری دیوار محصولی مایع بارنگ بندی متنوع، قابل‌اجرا به‌صورت یکپارچه و کاملاً یکدست است. در هر مترمربع سیمانی لیسه ای نمای ساختمان، ۸۰۰ گرم رنگ عایق استفاده می‌شود. البته توصیه می‌شود قبل از اجرای رنگ عایق برای هر مترمربع ۲۰۰ سی سی پرایمر نفوذگر برای افزایش ۲ برابری چسبندگی رنگ عایق به دیوار استفاده می‌شود که به‌صورت دل بخواه و با توجه به کیفیت سطح زیرین، پیشنهاد می‌شود.

جایگزین ایزوگام برای آب‌بندی دیوار

عایق بندی دیوار

برای درک بیشتر این موضوع و برآورد هزینه‌های عایق‌بندی دیوار با ایزوگام را با عایق‌بندی دیوار به همراه رنگ عایق نانو را باهم مقایسه کنیم.

عایق دیوار با ایزوگام

در نظر بگیرید یک ساختمان  ۵ طبقه دارید که دیوار شرقی یا غربی آن را می‌خواهید ایزوگام کنید. متراژ کار خود را پیدا کنید و سپس به دنبال یک محصول باکیفیت بگردید که خب به نسبت ایزوگام‌های بی‌کیفیت قیمت بالاتری دارد. در مرحله بعد باید داربست تهیه کنید که حداقل ۳۰ روز باید آن را اجاره کنید. در مرحله پایانی باید با حرارت بسیار بالا ایزوگام را روی سیمان اتو کنید. این کار نیازمند تخصص و مهارت بالایی است به همین دلیل باید از شخص متخصص استفاده کنید و تقریباً باید بیش از نیمی از هزینه‌ای که برای خرید ایزوگام کردید را صرف هزینه اجرای آن کنید.

در بسیاری از ساختمان‌ها که ایزوگام اجراشده به دلیل یکپارچه نبودن ایزوگام، در صورت نفوذ رطوبت از قسمتی به زیر ایزوگام تمام ایزوگام بلند شده  یا در صورت بلند نشدن از زیر آن نفوذ رطوبت به داخل ساختمان را شاهد خواهید بود. موضوع بعدی ظاهر نامناسب ایزوگام است که جلوه نامناسبی به ساختمان شما می‌دهد و شاید بعدازآن  مجبور باسیمان کشی مجدد و رنگ‌آمیزی  سیمان آن شوید.

عایق دیوار بارنگ عایق نانو

همان ساختمان ۵ طبقه خود را در نظر داشته باشید. این بار تصمیم داریم همان ساختمان را بارنگ عایق نانو، عایق‌بندی کنیم. در ابتدا باید عایق نانو باکیفیتی را تهیه کنید. خرید رنگ عایق کمی هزینه سنگین‌تری نسبت به خرید ایزوگام دارد. در زمان اجرای این محصول در ساختمان‌های بالای ۴ طبقه، نیازی به داربست برای عایق‌بندی نیست، این کار با استفاده از راپل  صورت می‌گیرد و البته هزینه بسیار کاهش میابد. رنگ عایق نانو در رنگ‌بندی دلخواه در ۲ مرحله بر روی سطح اجرا می‌شود.

جایگزین ایزوگام برای آب‌بندی دیوار

به دلیل یکپارچه بودن این عایق نفوذ رطوبت  امکان‌پذیر نیست و درصورتی‌که عایق روی دیوار آسیب‌دیده باشد آب در همان نقطه متمرکزشده و به سایر قسمت‌ها نفوذ نمی‌کند. می‌توان گفت باوجود هزینه کمی بیشتر در خرید این محصول نسبت به ایزوگام، علاوه بر کیفیت عایق‌بندی بیشتر، عدم نیاز به داربست، عدم نیاز به سیمان‌کاری و رنگ‌آمیزی مجدد نیز شامل آن می‌شود. در این روش، شما تنها هزینه برای رنگ و اجرا پرداخت می‌کنید که در کل نسبت به کیفیت فوق‌العاده بالا آن هزینه نهایی آن کمتر از ایزوگام است.

معرفی بهترین برند فروش رنگ عایق دیوار نانو

نانواکریلیک زیرمجموعه برند تجاری آریانا تجارت ویستا، یکی از بهترین تولیدکنندگان رنگ عایق دیوار در ایران است، که این با استفاده از بهترین متریال وارداتی  از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی  تهیه‌شده و با فرمولاسیون نمونه اروپایی آن در کشور عزیزمان، در رنگ‌بندی متنوع تولید می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رنگ عایق دیوار ساختمان، به سایت نانواکریلیک و برای دریافت مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان با شماره‌های ۰۹۱۲۵۱۷۷۹۰۱ و یا ۰۲۱۴۴۰۷۸۱۳۸ تماس حاصل نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید