روستای زیارت در دهستان استرآباد جنوبی در ادامه جاده ناهارخوران به سوی کوهستان ‌های جنوب شهر گرگان حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر از ناهارخوران قرار دارد. زیارت به علت برخورداری از هوای نسبتاً خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد.

چشمه و آبشار زیارت مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، روستای زیارت که از روستاهای هدف گردشگری ایران است دارای جاذبه های زیبا و طبیعی متعددی از قبیل آبشار و چشمه  میباشد.  آبشار زیارت که در میان جنگل ناهارخوران و در حاشیه روستای زیارت واقع شده از تفرجگاههای استان گلستان است. محیط پیرامون این آبشار به دلیل ریزش آب از ارتفاع زیاد در محل آبشار به صورت غباری از قطرات آب در فضا مشاهده می شود . وجود چنین فضایی در اطراف آبشار و صخره های پوشیده از خزه فضای بسیار مناسبی برای گردشگران و کوهنوردان  فراهم کرده است.

چشمه و آبشار زیارت مقصدی مناسب برای گردشگری

آبشار زیارت گرگان در موقعیت جغرافیایی E۵۴۲۷۵۷ N۳۶۴۰۲۹ در استان گلستان واقع است. آبشار زیارت در میان جنگل ناهارخوران و در حاشیه روستای زیارت واقع است.
ناهارخوران نقطه ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است که در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این منطقه از هوای نسبتا مطبوع و ملایم تری در مقایسه با شهر و مناطق شمالی این منطقه برخوردار است. به مرور زمان و با افزایش جمعیت و وسعت شهر گرگان از حدود ۲۰ سال قبل فاصله بین مرکز شهر و ناهارخوران به صورت یک خیابان عمومی و نسبتا شلوغ و پررفت و آمد تبدیل شده و اکنون یکی از خیابان های اصلی گرگان است. این مسیر که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیاده روی و تفریح مردم است. در این جنگل امکانات متعددی همچون آلاچیق، کمپینگ، رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

چشمه و آبشار زیارت مقصدی مناسب برای گردشگری

روستای زیارت در دهستان استرآباد جنوبی در ادامه جاده ناهارخوران به سوی کوهستان ‌های جنوب شهر گرگان حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر از ناهارخوران قرار دارد. زیارت به علت برخورداری از هوای نسبتاً خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد. از اماکن دیدنی این روستا می ‌توان به آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امامزاده و همچنین بافت قدیمی روستا نام برد. از نکات جالب در مورد این روستا، میانگین عمر بالای مردم آن است که علت آن نیز زندگی طبیعی و استفاده از مواد غذایی جنگلی است. روستای زیبای زیارت که به لحاظ سبک معماری خانه ها و قدمت تاریخی آن جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران و از مهمترین روستاهای هدف گردشگری است، در سال های اخیر بافت معماری آن به شدت آسیب دیده و زیبایی سابق را ندارد.

آبشار زیارت در ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت و ۱۹ کیلومتری جنوب گرگان و در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخانه خاصه رود زیارت بنام شاخه آبشار قراردارد . این شاخه رودخانه از طریق دو آبشار مجاور از ارتفاع ۱۵ متر به داخل محوطه حوضچه مانند که در محل ریزش ایجاد شده می ریزد. در کل محوطه آبشار ذرات پودر مانند آب در هوا معلق است و به دلیل بالا بودن رطوبت نسبی محیط روی تخته سنگ ها نیز پوشیده از خزه و گلسنگ است.

چشمه و آبشار زیارت مقصدی مناسب برای گردشگری

چشمه آب گرم زیارت در ۱۵ کیلومتری جنوب گرگان و در روستای زیارت و ضلع شرقی رودخانه خاصه رود قرار دارد . این چشمه در حال حاضر دارای ۴ مظهر و محل خروج به فاصله تقریبی ۱۰ تا ۲۰ متر است . اولین مظهر آن زیر تخته سنگی است که روی آن کتیبه کوچکی با ابعاد ۱۵*۲۰ سانتیمتر به خط عربی تاریخ ۱۰۳۵ را نشان می دهد. مظهر دوم این چشمه به فاصله ۲۰ متر در جنوب مظهر اولی قرار دارد. دو مظهر دیگر هر یک با فواصل ۱۵ و ۱۰ متر از هم قرار دارند. آب چشمه صاف و زلال و فاقد طعم و بو می باشد و خاص است و دارای گرمای ملایم و مطبوع می باشد و برای انواع بیماریهای پوستی و درد مفاصل مفید است.
آب گرم زیارت به نظر می رسد تنها آب گرم در استان باشد. در صورت بررسی آب چشمه از لحاظ معدنی می تواند یکی از جاذبه های توریستی بسیار جالب استان باشد. این چشمه در محدوده منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده است.
این آبگرم در نزدیکی امامزاده عبدالله واقع شده است و دارای دو استخر جداگانه برا آقایان و بانوان می باشد که با تهیه بلیط می توانید از آب معدنی و شفا بخش استفاده نمایید
 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید