قاضی دیوان عالی انگلیس با درخواست فوری توقف نخستین پرواز اعزام پناهجویان مقیم انگلیس به روآندا مخالفت کرد.

مخالفت دادگاه انگلیس با درخواست پناهجویان مبنی بر عدم اخراج به روآندا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای سی ان ان دیشب (۲۰ خرداد) نوشت که دولت انگلیس چند ماه پیش با دولت روآندا توافق کرد تا متقاضیان پناهجویان را به این کشور اخراج کند. هدف از این طرح، اختلال در فعالیت شبکه های قاچاق انسان و جلوگیری از عبور پناهجویان از کانال مانش اعلام شده است.

با این حال چند گروه و اتحادیه حقوق بشری انگلیس در کنار تعدادی از متقاضیان پناهندگی خواهان ممانعت از برخاستن نخستین پرواز حامل پناهجویان به روآندا شدند. آنان مدعی شده بودند که پِریتی پاتل (وزیر کشور) سیاستی غیرقانونی را در پیش گرفته و اختیار قانونی برای اخراج پناهجویان را ندارد.

دادگاه انگلیس درخواست پناهجویان برای عدم اخراج به روآندا را رد کرد

شاکیان همچنین ادعای این وزیر انگلیسی در مورد امن بودن روآندا را با توجه به وضعیت حقوق بشری این کشور و ناتوانی آن در مبارزه با مالاریا را به چالش کشیده و تطابق برنامه اعزام پناهجویان به این کشور آفریقای شرقی را با کنوانسیون حقوق بشر اروپا زیر سوال بردند.

با این حال قاضی سوئیفت جمعه با درخواست ممنوعیت فوری پرواز فوق مخالفت کرد.

پاتل و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از رای دادگاه استقبال کرده و گروه های حقوق بشری نیز وعده دادند که به مبارزه با این برنامه ادامه داده و دوشنبه این هفته درخواست تجدید نظر در این رای را تقدیم دادگاه کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید