محل اصلی زندگی دلقک ماهی در آب‌های شور و درون شقایق دریایی است. دلقک ماهی نسبت به شاخک‌های سمی شقایق دریایی مقاوم شده و می‌تواند به راحتی درون شقایق سمی زندگی کند.

کشف شگفت‌آور دانشمندان / دلقک‌ماهی‌ها تغییر جنسیت می‌دهند

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: دلقک ماهی که از گونه‌های خانواده شقایق ماهیان است در آب‌های شور زندگی می‌کند. دلقک ماهی یا شقایق ماهی به دلیل نوع رنگ آمیزی بدن و همزیستی با شقایق دریایی به این نام نامگذاری شده است. نکته جالب درباره دلقک ماهی ها این است که می‌توانند در برابر شقایق دریایی که سمی است مقاومت کنند. دانشمندان معتقدند که دلقک ماهی ها بر روی بدن خود نوعی موکوس ویژه دارند که باعث مقاومت آنها نسبت به تنتاکولهای شقایق دریایی شده است. نکته جالب‌تر درباره دلقک ماهی‌ها این است که همه دلقک ماهی‌ها در زمان تولد نر هستند و در بزرگسالی زمان تولید مثل می‌توانند تغییر جنسیت دهند. با ما همراه باشید تا درباره ویژگی‌های جالب این ماهی زیبا بیشتر بدانید.

دلقک ماهی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

دلقک ماهی‌ها در آب‌های شور زندگی می‌کنند و جزو ماهیان پرطرفدار آکواریومی و پرورشی هستند. دلقک ماهی با خطوط نارنجی، سفید و گاهی زرد موجود بر روی بدنش تبدیل به ماهی بسیار زیبای شده است که مقاومت نسبتا بالایی برای زندگی کردن در آکواریوم دارد. محل اصلی زندگی دلقک ماهی در آب‌های شور و درون شقایق دریایی است. دلقک ماهی نسبت به شاخک‌های سمی شقایق دریایی مقاوم شده و می‌تواند به راحتی درون شقایق سمی زندگی کند.

آکواریوم دلقک ماهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

از آنجایی که دلقک ماهی‌ها درون فضای آکواریوم بین ۶ تا ۷ سانتی متر رشد می‌کنند آکواریوم با گنجایش ۱۴۰ لیتر آب برای نگهداری کردن از این ماهی نیاز دارید. این در حالی است که دلقک ماهی‌ها در آب‌های شور در فضای آزاد بین ۱۲ سانتی متر رشد می‌کنند. می‌توانید درون فضای آکواریوم خود شقایق دریایی و مرجان نیز داشته باشید تا پناهگاه امن‌تری را برای دلقک ماهی فراهم کنید. دمای مناسب برای نگهداری کردن از دلقک ماهی درون آکواریوم بین ۲۴ تا ۲۳ درجه سانتیگراد است و میزان اسیدیته آب باید نزدیک ۴/۸ باشد. در قطع ماهی می‌تواند در کنار سایر ماهی‌های آکواریومی زندگی کند، اما اگر با دلقک ماهی دیگر جفت شود ممکن است از خودش رفتاری تهاجمی نشان دهد. در این صورت باید از ماهی‌های دیگر جدا شود.

چطور به دلقک ماهی های آکواریومی غذا دهید؟

دلقک ماهی جزو ماهی‌های همه چیز خوار است بنابراین غذایی که به دلقک ماهی آکواریومی داده می‌شود باید ترکیبی از گوشت و سبزیجات باشد. گوشت مورد نیاز این ماهی از صدف، اسکوئید و میگو است که شما می‌توانید غذای خشک آن را که ترکیبی از مواد فوق است از مراکزی که تجهیزات آکواریومی دارند تهیه کنید. دلقک ماهی بالغ به دو بار غذا خوردن در روز احتیاج دارد و این در حالیست که دلقک ماهی جوان باید سه الی چهار مرتبه در روز غذا بخورد.

دلقک ماهی چطور تغییر جنسیت می‌دهد ؟

دلقک ماهی دارای نوعی خاصیت به نام ناهمرسی است. این به این معناست که اندام جنسی نر و اندام جنسی ماده را درون بدن خود دارد، اما اندام جنسی نر زودتر از اندام جنسی ماده به بلوغ می‌رسد. درون جمعیت دلقک ماهی‌ها بعضی از گونه‌ها جثه بزرگتری دارند و در عین حال دارای یک جفت بارور متشکل از یک نر غالب و یک ماده غالب هستند. بقیه دلقک ماهی‌ها که جثه کوچکتری دارند جنسیت خاصی ندارند. در میان ماهی‌ها، زمرد ماهی، مارماهی رنگین و گوبی از جمله ماهی‌هایی هستند که می‌توانند جنسیت خود را تغییر دهند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید