باهنر: وقتی یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان می‌گیرد یک تصویر این است که این دو میلیون به خرید ۱۵ کیلو گوشت اختصاص داده شود و یک ماهه دلی از عزا در بیاورند و یک شب درمیان گوشت بخورند و یا اینکه در یک فقره این دو میلیون تومان را بدهند یک شلوار لی برای بچه بخرند.

تعیین تکلیف رئیسی برای یارانه جدید | تغییرات یارانه جدید چه خواهد بود؟
به گزارش سلام نو، پرداخت یارانه جدید هنوز بلاتکلیف است. مشخص نیست یزلی پرداخت یارانه جدید چه برنامه ای را در دستور کار قرار نداده. یارانه جدید نمیتواند کمتر از ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود. استفاده از کوپن برای پرداخت یارانه ممکن نیست. باید طرحی برنامه ریزی شود تا پرداخت یارانه جدید به درستی انجام بگیرد. در خصوص پرداخت یارانه جدید گفت و گویی با دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین انجام گذرفته است؛ در ادامه بخوانید.

یارانه جدید را فقط به توزیع کننده بدهید

باهنر در رابطه با لزوم توزیع کالابرگ میان مردم گفت: در موضوع کالابرگ عقیده دارم که مردم می‌توانند کالابرگ را به موقع دریافت کنند و یارانه‌ها پشت کالابرگ‌ها به توزیع کننده‌ها داده شود و به خود مصرف‌کننده تحویل داده نشود چون وقتی به مردم پول می‌دهیم گرفتاری‌های مردم آنقدر زیاد است که قبل از اینکه پول به کالاهای اساسی و مصرفی مردم برسد خرج مخارج و مصارف دیگری می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ذائقه‌ها عوض شده است من کم سراغ ندارم که خانواده‌ای تحت پوشش امداد است و به سختی زندگی می‌گذراند ولی فرزند جوانش حتما باید یک گوشی سامسونگ در دست داشته باشد. درحالیکه نرخ یک گوشی سامسونگ شاید هزینه سه چهار ماه این خانوار باشد ولی ذائقه عوض شده است. اگر پول یارانه نقد باشد احتمال زیادی می‌رود که این پول صرف کالاهای دیگری شود از این رو کالابرگ حرکتی مفید است.

با یارانه جدید رئیسی دلی از عزا دربیاورید

باهنر تاکید کرد: وقتی یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان می‌گیرد یک تصویر این است که این دو میلیون به خرید ۱۵ کیلو گوشت اختصاص داده شود و یک ماهه دلی از عزا در بیاورند و یک شب درمیان گوشت بخورند و یا اینکه در یک فقره این دو میلیون تومان را بدهند یک شلوار لی برای بچه بخرند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله این است که تورم را کنترل کنیم وگرنه سال به سال زور یارانه و ارزش این پول کمتر می‌شود.

روحانی تورم را سرکوب کرد یارانه جدید چه می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل تورم باید کاری برنامه ریزی شده انجام بدهیم و باید حتما کارگروهی خردمند برای کنترل و مدیریت دراز مدت تورم بگذارند. من می‌دانم که می‌شود تورم را سرکوب کرد و این شیوه همان کاری بود که دولت آقای روحانی انجام داد. ولی این مفید نیست و تورم را باید در دراز مدت کاهش داد.

باهنر در رابطه با اینکه دولت رئیسی بیشتر تلاش دارد تا بلوک شرق را در سیاست خارجی فعال کند، گفت: بحث این بود که تمام تخم‌مرغ هایمان را در یک سبد نگذاریم یک دولت مدیر و خردمند باید بتواند از تمام فرصت هایش استفاده کند. ما جنگ اوکراین و روسیه را نمی‌پسندیم و می‌خواهیم این جنگ هر چه زودتر تمام شود. همین مردمی که کشته می‌شوند همه انسان هستند و ما ناراحت هستیم ولی در مورد فرصت‌های جنگ باید سعی کنیم تا از این فرصت‌ها استفاده کنیم. مرحوم مدرس بحثی با عنوان موازنه منفی داشت ما باید از درگیری‌های شرق و غرب حداکثر استفاده را داشته باشیم و نه به شرقی‌ها به به بگوییم و نه به غربی ها. متاسفانه برخی از سیاستمداران ما صفر و صدی هستند. در دیپلماسی هر کسی به دنبال منافع خود است. منافع ما با برخی کشورها هم سو است و انجا است که باید تلاش کنیم و تیم درست کنیم و با هم گروه داشته باشیم. در جاهایی منمافع ما با منفعت کشور دیگری در تضاد است آن جا هم باید از حداکثر فرصت‌ها استفاده کنیم.

یارانه جدید

رئیس‌جمهور در رابطه با یارانه جدید چه میگوید؟ 

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

در جریان ثبت درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، دولت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مسئول نام‌نویسی از متقاضیان کرد اما در نهایت مسئولیت بررسی و احراز صلاحیت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در همین رابطه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: تمام معترضانی که شکایت خود را از طریق این سازمان ثبت کردند به وزارت تعاون معرفی شده‌اند و هنوز وضعیت این گروه برای دریافت یارانه مشخص نیست. وی در عین حال در مورد موعد امکان برداشت واریزی خرداد گفت: هنوز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغی  نشده است اما به احتمال زیاد تا چند روز آینده دراین خصوص اطلاع رسانی می‌شود.

به دنبال اجرای برنامه اصلاحات ارز ترجیحی، دولت از محل ادغام یارانه‌های نقدی و معیشتی، واریزی جدیدی تعریف کرد. این یارانه ماهیتی غیر نقدی دارد و با هدف تامین اقلام ضروری به دهک‌های اول تا دهم پرداخت می‌شود. به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت توزیع الکترونیکی، این یارانه برای دو ماه اول به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما دولت امکان برداشت همه آن را به صاحبان حساب نداد.

دادن حق برداشت یارانه خرداد از این حیث دارای اهمیت است که می‌تواند مبنای واریزی ماه‌های بعدی باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 0
    تور خدا یارانه نقدی بدید کالا برگ به درد نمیخوره
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 0
    فقط یارانه نقدی کالا برگ به هیچ ما نمیخوره تور خدا آقای رییسی یارانه نقدی بدید
    • میرزایی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 1
      راست میگن آقای رئیسی بنده با این پول مایحتاج زندگی مثل تخم مرغ و مرغ وگوشت تهیه میکنیم.یا برای فرزندانمان لباس تهیه میکنیم.حالا یکی نمی دونه این پول و تو چه راهی مصرف کنه بقیه چکار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید