۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 55364056

چشمه مرغاب چشمه پرآبی است که از انتهای جنوب شرقی رشته کوه دالانکوه در غرب استان اصفهان سر چشمه می گیرد و آب آن به سمت شهر تیران جاری می شود.

سد خمیران دریاچه‌ای هیجان انگیز

به گزارش سلام نو، دریاچه سد خمیران از ظرفیت های جذاب و هیجان انگیز استان اصفهان برای تفریحات آبی محسوب می شود. این سد دارای انواع ماهی از جمله کپور، شیر ماهی، ساردین و قزل آلا می باشد. دریاچه تشکیل شده در پشت سد خاکی خمیران به منظور جذب گردشگر به تفریحات آبی اختصاص پیدا کرده است.

سد خمیران دریاچه‌ای هیجان انگیز

چشمه مرغاب چشمه پرآبی است که از انتهای جنوب شرقی رشته کوه دالانکوه در غرب استان اصفهان سر چشمه می گیرد و آب آن به سمت شهر تیران جاری می شود. به منظور مهار این آب برای استفاده کشاورزان منطقه تیران، یک سد حاکی در نزدیکی روستای خمیران احداث شده است. خروجی آب این دریاچه به صورت کانال آبی در امتداد جاده به سمت تیران روانه می گردد تا در زمین های کشاورزی و باغات این ناحیه مورد استفاده قرار گیرد. دریاچه تشکیل شده در پشت سد خاکی خمیران به منظور جذب گردشگر به تفریحات آبی اختصاص پیدا کرده است. کلوپ ساحلی طراحی شده در این منطقه توانسته سریع تر و با صرف هزینه کمتر نسبت به دیگر سواحل شمالی و جنوبی کشور تفریحاتی شامل شاتل، بنانا، غواصی، جت اسکی، واتربال، قایق سواری، دراگون بت، چهارچرخ و والیبال ساحلی را فراهم آورد. خدمات این مجموعه نیز شامل بوفه، سرویس بهداشتی، دوش آب گرم، آلاچیق و سایبان است که اوقات خوش و بی دغدغه ای را برای گردشگران فراهم می کند.

سد خمیران دریاچه‌ای هیجان انگیز

روستای خمیران از شرق به روستای ورپشت و جاجا و از غرب به روستای محمود آباد و جعفرآباد و از جنوب غربی به روستای خرمنان و خیرآباد و از شمال شرقی به روستای تندران،از شمال غربی به روستای محمدیه منتهی می گردد. فاصله روستای خمیران تا مرکز شهرستان تیران و کرون ۱۳ کیلومتر می باشد. این روستا چهارمین روستا تا مرکز شهرستان است.

سد خمیران دریاچه‌ای هیجان انگیز

موقعیت مکانی

دریاچه سد خمیران در نزدیکی روستای خمیران دهستان ورپشت از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان قرار گرفته است. (۲۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان تیران). ارتباط محدوده با شهر تیران از طریق محور خاکی خمیران به طول ۳ کیلومتر و در ادامه از طریق بزرگراه داران_اصفهان می باشد. دسترسی منطقه به آبادی های اطراف از جمله تندران و جعفرآباد از طریق محور آسفالته خمیران است. دریاچه سد خاکی خمیران در شصت کیلومتری غرب اصفهان و در نزدیکی بزرگراه اصفهان به داران قرار دارد. در این جاده، ده پانزده کیلومتر که از تیران به سمت داران رد شوید بعد از گذر از روستاهای جاجا و تندران، تابلو روستای خمیران را در سمت چپ جاده خواهید دید. (سه کیلومتر جاده خاکی بعد از روستای خمیران، شما را به سد و دریاچه خمیران خواهد رساند.)

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید