حتما شماهم تا کنون شنیده اید که نباید مواد غذایی را با کیسه فریزر در یخچال بگذارید آیا از دلیل آن هم با خبر هستید.

هشدار؛ هرگز مواد غذایی را با کیسه فریزر در یخچال نگذارید!

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ تغییر سبک زندگی و نداشتن زمان کافی،باعث می‌شود بسیاری از افراد غذاهای خود را به شکل منجمد درآورند و در فریزر قرار دهند اما نگهداری این مواد غذایی معمولا در کیسه ‌های پلاستیکی است که ضررهای بسیاری دارد.

در ادامه به شما خواهیم گفت چرا نباید مواد غذایی خود را به شکل بسته‌بندی با پلاستیک در فریزر قرار دهید.

تغییر کردن بافت مواد خوراکی در زمان انجماد

90 درصد وزن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات از آب تشکیل شده است. این آب و دیگر مواد شیمیایی، در سلول‌ها قرار  می گیرند و ساختار و بافت مناسبی به آن می‌بخشند.

وقتی این مواد در حالت انجماد قرار می‌گیرد و آب درون آن‌ها یخ می‌زند، حجم شان بیشتر  می شود و بلورهای یخ، دیواره‌های سلول را پاره  می کند و بیرون می‌زند.در نتیجه، وقتی یخ این محصولات، هنگام مصرف باز می‌شود، بافت خوراکی‌ها بسیار نرم تر از قبل از زمان انجماد می‌شود.

تغییر رنگ مواد غذایی

 ورود هوا به داخل کیسه های پلاستیکی ، موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه‌هایی روی مواد غذایی می‌شود.البته غذا فاسد نمی‌شود اما طعم آن دیگر مانند قبل نخواهد بود و مزه بدی خواهد گرفت .

خطر بروز سرطان

علاوه بر کیسه های پلاستیکی،  برخی افراد از بطری پلاستیکی برای نگهداری مایعات در یخچال استفاده می‌کنند این در حالی است که این اقدام برای سلامت بدن مضر است زیرا باعث آزاد سازی سم دیوکسین (سمی قوی و مضر برای بدن) از پلاستیک می شود و می‌تواند سرطان‌زا باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید