رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: قانون قطعی کشور این است که سود سپرده‌های بانکی برای اشخاص حقیقی معاف از مالیات است.

سود سپرده‌های بانکی چه کسانی مشمول مالیات می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: قانون قطعی کشور این است که سود سپرده‌های بانکی برای اشخاص حقیقی معاف از مالیات است و تا زمانی که این قانون در مجلس تغییر نکند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

 داوود منظور در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به شایعات موجود فضای مجازی درباره اخذ مالیات از سود سپرده‌های حقیقی اظهار کرد: سود سپرده‌های بانکی پیش از این معاف از مالیات بود، اما در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شد که این معافیت برای اشخاص حقوقی با لحاظ محدودیت‌هایی برداشته شود.
یعنی اگر شرکتی پول خود را در بانک سپرده‌گذاری کرده و سود دریافت کند، این سود سپرده هم مانند سایر درآمدها مشمول مالیات می‌شود.

وی یادآور شد: این قانون شامل اشخاص حقیقی نمی‌شود و سودی که افراد دریافت می‌کنند مشمول مالیات نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی توضیح داد: در پیش‌نویسی که برای لایحه مالیات بر مجموع درآمد تهیه شده، پیش‌بینی کرده بودند که مالیات بر سود سپرده برای اشخاص حقیقی نیز در نظر گرفته شود.

واقعیت این است که این تنها یک پیش‌نویس بوده و باید در کمیسیون‌های مختلف دولت بررسی شود و بعد از آن به مجلس برود، ولی برخی افراد در فضای مجازی از این موضوع سوءاستفاده کردند و گفتند که قرار است مالیات از سود سپرده افراد دریافت شود.

منظور تأکید کرد: قانون قطعی کشور این است که سود سپرده‌های بانکی برای اشخاص حقیقی معاف از مالیات است و تا زمانی که این قانون در مجلس تغییر نکند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید