وزیر دفاع اوکراین گفت روزانه یکصد نظامی اوکراینی در میدان نبرد با نظامیان روسیه کشته می‌شوند.

کی‌یف: روزانه ۱۰۰ سرباز اوکراینی کشته می‌شوند
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «اولکسی رزینکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که روزانه یکصد نظامی اوکراینی در نبرد با نیروهای روسیه کشته می‌شوند و حدود ۵۰۰ نظامی نیز در نبردهای دشوار با نیروهای روس زخمی می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، رزینکوف تصریح کرد: «وضعیت در خط مقدم دشوار است. هر روز تا ۱۰۰ سربازمان کشته و ۵۰۰ نفر زخمی می شوند. کرملین به فشارهای گسترده ادامه می دهد، زمین می‌خورد، با مقاومت شدید روبرو می‌شود و تلفات زیادی متحمل می شود».

پنجم اسفند ماه بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

علاوه بر رزنیکوف، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «نیوزمکس» با بیان این که سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک برقرار است، گفت: روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم. 

اظهارات وزیر دفاع اوکراین در حالی مطرح شده است که چند روز پیش، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی برای پارلمان لوکزامبورگ مدعی شد روسیه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را اشغال کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در ادامه گفت: ما باید در برابر تقریباً کل ارتش روسیه از خود دفاع کنیم. تمام تشکیلات نظامی آماده رزم روسیه در این تجاوز دخالت دارند. خطوط مقدم نبرد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) امتداد دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید