این رودخانه از ارتفاعات بن رود سرچشمه گرفته و در انتها به جنوب استان البرز سرازیر می‌ شود. رودخانه هزاربند با شیب تند و پیچ و خم فراوان، زیبایی سیبان دره را بیشتر کرده و آب و هوای لطیفی به آن بخشیده است.

سیباندره روستایی حیرت‌انگیز در البرز

به گزارش سلام نو، روستای سیبان دره از مناطق کوهستانی زیبا و دیدنی است که در شهرستان ساوجبلاغ و در میان رشته کوههای البرز قرار گرفته است. در سیبان دره می توان با قدم زدن در کوچه باغ‌ های این روستا خوش گذراند و در گرمای تابستان خنکای لذت بخش طبیعت البرز را احساس کرد. خانه‌ های خشتی با قدمت بالای صد سال در این روستا دیده می‌ شوند که هنوز پابرجا مانده‌ و محل سکونت ساکنان این روستا است.

سیباندره روستایی حیرت‌انگیز در البرز

روستای سیبان دره با نام قدیم سیوان دره در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. سیبان دره در فصل تابستان مناسب برای آب‌ تنی بوده و در فصل پاییز و زمستان هوای سرد و کوهستانی به جاذبه‌ آن می‌ افزاید. در فصل بهار کوههای این منطقه تا حدودی پوشیده از برف است. رودخانه دائمی هزاربند در ۸ کیلومتری روستای سیبان دره واقع شده که باعث سیراب شدن باغهای این منطقه می‌ شود. این رودخانه از ارتفاعات بن رود سرچشمه گرفته و در انتها به جنوب استان البرز سرازیر می‌ شود. رودخانه هزاربند با شیب تند و پیچ و خم فراوان، زیبایی سیبان دره را بیشتر کرده و آب و هوای لطیفی به آن بخشیده است. در مسیر رودخانه هزاربند آبشارهای زیبایی وجود دارد که به آبشار سیبان دره شهرت دارند و دیدن آنها می تواند بسیار جذاب باشد. در روستای سیبان دره جنگلی زیبا و بکر به نام جنگل پروانه ها وجود دارد که زیستگاه پروانه های بسیار زیبا و فراوانی است، به همین جهت سیبان دره را دره پروانه ها نیز می نامند.

سیباندره روستایی حیرت‌انگیز در البرز

موقعیت جغرافیایی

روستای سیبان دره در ۳۶ درجه شمالی و ۵۰ درجه شرقی در شمال شرقی شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. سیبان دره منطقه ای است کوهستانی که دو رشته کوه با دیواره های صخره ای زیبا دو طرف شرق و غرب این منطقه را احاطه نموده است.

مسیر آبشار

سیباندره در مسیر کردان قرار گرفته که دارای طبیعت زیبا همراه با رودخانه و چند آبشار است. برای رسیدن به آبشارها دو راه وجود دارد یکی از مسیر رودخانه و دیگری از پاکوب دامنه کوه که اواسط راه خواه نا خواه باید از رودخانه رد شد، حتما از کفش مخصوص آب استفاده کنید و لباس اضافی به همراه داشته باشید چون حتما خیس خواهید شد. بنا به توان جسمی و علاقمندی شما مسیری نیم تا چهار ساعته رو باید رودخانه پیمایی کنید. مسیر رودخانه اصلا سخت نیست و تنها در بخشهایی از آن آب تا نزدیکی ران پا است.

سیباندره روستایی حیرت‌انگیز در البرز

امکانات

در طول مسیر باغات شخصی وجود دارد که برای گردشگری مناسب سازی شده (داخل انها تخت هایی جهت اطراق یا رفع خستگی، سرویس بهداشتی، آب قابل شرب و غذا هایی مثل آش و املت و ...وجود دارد) در داخل روستا از سرویس بهداشتی مسجد میتوانید استفاده کنید و آنتن موبایل تا داخل روستا جواب میده، بعد از حدود ۱۵دقیقه حرکت از روستا میتوانید جایی برای نشستن و صبحانه پیدا کنید و اگه بچه به همراه نداشته باشید کل مسیر را می توان حدود ۲ تا دو و نیم ساعت طی کرد، در مسیر رستوران فقط در حد آش و غذای معمولی در باغ شخصی روستاییان است برای همین لوازم مورد نیاز خود را قبل از رسیدن به روستا تهیه کنید.

معضلات

مردم این روستا بابت هر چیز از شما جداگانه پول دریافت میکنند مثلا ورودی به روستا عوارض گرفته می شود که طبیعی است، پارکینگ جدا پول میگیرند که ساعتی حساب می کنند که آنهم طبیعی است ولی در مسیر هر جا بنشینید برای نشستن هم از شما پول میگیرند و اگر در کنار رودخانه هم بنشینید به دروغ یا راست آنرا باغ شخصی حساب می کنند و پول که پرداخت میکنید برای استفاده از سرویس بهداشتی هم جداگانه باید پول بدهید و قسمت بد ماجرا این است که وقتی در باغی برای استراحت نشسته اید نه یک نفر بلکه شش یا هفت نفر برای دریافت پول باغ مزاحمتان می ‌شوند.

سیباندره روستایی حیرت‌انگیز در البرز


موقعیت مکانی

روستای سیبان دره در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان، بخش چندار قرار گرفته است. این روستا در ۳۵ کیلومتری کرج، و ۳۳ کیلومتری شمال شرق هشتگرد قرار دارد. سیبان دره در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی کردان واقع شده است. فاصله تهران تا سیبان دره تقریبا ۹۰ کیلومتر است.

مسیر دسترسی

در اتوبان کرج–قزوین وارد خروجی کردان شوید پس از طی ۱۰ کیلومتر از جاده کردان به سمت روستای برغان، تابلوی ورده–سیبان دره خودنمایی می ‌کند. در امتداد مسیر تابلو به یک دو راهی می ‌رسید که سمت چپ شما را به سیبان دره می ‌رساند. ماشین خود را در پارکینگ یا محوطه بیرونی پارکینگ پارک نمایید و پس از طی مسافتی حدود دو کیلومتر به روستای سیبان دره می ‌رسید. این روستا درانتهای جاده فرعی ورده (امامزاده عبدالقهار) از جاده اصلی برغان واقع می باشد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید