فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گفت: اگر مصرف‌کنندگان اروپایی دمای خانه‌هایشان را دو درجه کاهش دهند، در مصرف ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، صرفه‌جویی خواهد شد.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره احتمال سهمیه‌بندی انرژی اروپا در زمستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داد اروپا ممکن است زمستان بعدی با کمبود انرژی روبرو شود.

فاتح بیرول در کنفرانس سالانه بهره وری انرژی در سوندربورگ دانمارک گفت: من به خصوص نگران بازارهای گاز طبیعی هستم. اگر زمستان دشوار و طولانی داشته باشیم، ممکن است با روزهای سختی روبرو شویم.

بیرول گفت: اگرچه دولتها و شرکتها به دنبال تامین انرژی از منابع مختلف هستند اما به همان میزان مهم است که اقداماتی را برای کاهش تقاضا انجام دهند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی گفت: اگر مصرف کنندگان اروپایی دمای خانه‌هایشان را دو درجه کاهش دهند، در مصرف ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، صرفه جویی خواهد شد که معادل میزان گازی است که از طریق خط لوله نورد استریم ۱ از روسیه به اروپا وارد می‌شود.

بیرول اخیرا در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفته بود بحران انرژی فعلی بسیار بزرگتر از شوکهای نفتی دهه ۱۹۷۰ است و مدت طولانی‌تری ادامه پیدا خواهد کرد. در آن زمان فقط بحران مربوط به نفت بود اما اکنون بحران نفتی، بحران گازی و بحران برق را به صورت همزمان داریم.

بحران انرژی در پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز شد اما حمله نظامی روسیه به اوکراین، این بحران را به دلیل واهمه بازار از مختل شدن عرضه انرژی روسیه تشدید کرد. همزمان، دولتهای غربی تحریمهای به شدت محدودکننده‌ای را علیه روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین اعمال کردند. سران اتحادیه اروپا هفته گذشته با کاهش ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ موافقت کردند که شدیدترین تحریم اعمال شده از سوی این بلوک علیه مسکو به تلافی حمله نظامی به اوکراین است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید