طبق اعلام رسانه‌های آفریقایی، کاروان مشترک نظامیان آمریکایی و سومالیایی همزمان با روز برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور سومالی در شمال موگادیشو هدف حمله قرار گرفت.

حمله به کاروان مشترک نظامیان آمریکا و سومالی در شمال موگادیشو

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای اخبار شرق آفریقا نوشت: امروز پنجشنبه شبه نظامیان الشباب کاروان مشترک نیروهای ویژه آمریکایی و سومالیایی را در حومه شهر «بلعد» در شمال موگادیشو منفجر کردند.

این انفجار امروز و همزمان با برگزاری مراسم تحلیف «حسن شیخ محمود» رئیس جمهوری جدید سومالی رخ داده است.

در مورد جزئیات این انفجار تاکنون گزارشی منتشر نشده است. اما ویدئوی پخش شده در فضای مجازی نشان از خسارات سنگین به این کاروان دارد. به گونه ای که تمامی خودروها در آتش سوخته اند.

شیخ محمود در ۱۵ ماه می‌سال ۲۰۲۲ با شکست محمد عبدالله محمد رئیس جمهوری سابق سومالی به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب شد. او که یک فعال مدنی و سیاسی است، پیش از این استاد و رئیس دانشگاه بوده است.

امروز مراسم تحلیف شیخ محمود برگزار می شود.

«مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر، امروز در راس هیاتی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید سومالی وارد موگادیشو شده است.

«حسن قرنی» ژئولوژیست و نویسنده عرب در توئیتی نوشت پس از سال‌ها که روابط دو کشور با سردی و شاید بیگانگی همراه شد. بازگشت مصری‌ها به سومالی گام مهمی تلقی می‌شود، به‌ویژه که این کشور با چالش‌های زیادی روبرو است که مانع از ساخت کشور می‌شود.

شخبوط بن نهیان آل نهیان وزیر امور خارجه امارات هم دقایقی پیش برای شرکت در این مراسم وارد موگادیشو شده و همچنین «اسماعیل عمر غیله» رئیس جمهوری جیبوتی و «أوهورو کینیاتا» رئیس جمهوری کنیا برای شرکت در مراسم تحلیف همتای سومالیایی خود به موگادیشو آمده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید