بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه گفت: سوریه در برابر هر حمله ترکیه به سوریه خواهد ایستاد و مقاومت خواهد کرد.

در برابر هر حمله ترکیه خواهیم ایستاد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگویی با روسیاالیوم اعلام کرد که روسیه با جنگی روبرو است که نمی توان آنرا با موضوع گسترش ناتو مرتبط کرد بلکه جنگی است که حتی قبل از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول هم متوقف نشده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: روسیه متحد سوریه است و سوریه در معرض جنگی قرار دارد که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آنگونه که برخی تصور می کنند گره نمی‌زنم. این جنگ حتی از پیش از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشده است. این جنگ ادامه دارد و روسیه به عنوان بخشی از توازن بین‌المللی در اینجا نقشی اساسی دارد

بشار اسد تاکید کرد: ما به روسیه از دو زاویه می توانیم بنگریم، نخست از زوایه متحدی که اگر در نبرد پیروز شود یا موقعیت سیاسی آن در عرصه بین المللی قوی شود، این به سود ماست و از زوایه دیگر قدرت روسیه که برقرار کننده توازن از دست رفته بین المللی است حتی اگر این برقراری توازن جزئی باشد.

وی افزود: این توازنی که ما خواستار آن هستیم در درجه نخست بر کشورهای کوچک که سوریه یکی از آنهاست، انعکاس دارد. این حداقل دلیل بدون ورود به جزئیات حقوقی دیگر است اما من الان به شکل راهبردی می گویم.

بشار اسد در ادامه تاکید کرد: سوریه در برابر هر حمله ترکیه به سوریه خواهد ایستاد و مقاومت خواهد کرد.

وی افزود: اگر تهاجمی در کار باشد، مقاومت مردمی نیز در درجه اول وجود خواهد داشت و البته در مناطقی که ارتش سوریه در آنجا حضور دارد. ارتش در همه نقاط سوریه حضور ندارد. اگر وضعیت نظامی اجازه مقابله مستقیم را بدهد، مطمئنا ما این کار را خواهیم کرد. از دو و نیم سال پیش برخوردهایی میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه صورت گرفته که ارتش ما توانست برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شدند، منهدم کند. همین وضعیت -درصورتی که امکانات نظامی اجازه این کار را بدهد- برقرار خواهد بود. افزون بر این مقاومت مردمی نیز وجود خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید