حشد شعبی عراق از دفع حمله تروریستی داعش به منطقه جرف النصر در شمال استان بابل خبر داد.

حمله داعش به استان بابل از سوی حشد شعبی دفع شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حشد شعبی عراق امروز صبح اعلام کرد که  حمله گروه تروریستی داعش به منطقه «جرف النصر » در شمال استان بابل عراق را خنثی کرده است.

نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

حشد شعبی در سال ۲۰۱۴ بعد از آنکه گروه تروریستی داعش برخی از مناطق و شهرهای عراق را اشغال کرد به فتوای «آیت‌الله سیستانی» مرجع عالی قدر شیعیان عراق تشکیل شد و در سال ۲۰۱۶ با موافقت پارلمان این کشور تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد، اما عناصر باقی مانده داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید