طبق اعلام خبرگزاری رویترز، حکمی که به آمریکا اجازه مصادره محموله نفت ایران در سواحل این کشور را می‌داد، از سوی دادگاه یونان لغو شده است.

لغو حکم مصادره محموله نفت ایران از سوی دادگاه یونان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رویترز بامداد پنجشنبه نوشت: صدور مجوز مصادره نفت ایران به واکنش خشمگینانه تهران منجر شد و نیروهای ایرانی ماه گذشته دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کردند؛ زیرا تهران هشدار داد که علیه آتن "اقدامات تنبیهی" انجام خواهد داد.

یک منبع حقوقی یونانی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که ایران در خصوص تصمیم اولیه دادگاه یونانی درخواست تجدیدنظر کرده بود. 

این فرد افزود: «اقدام برای لغو حکم اولیه، مورد قبول دادگاه تجدید نظر قرار گرفته است. دیگر رد کردن آن (حکم دادگاه تجدید نظر) دشوار خواهد بود.»

هنوز مشخص نیست که آیا دولت های آمریکا یا یونان به این حکم که در دادگاه استیناف منطقه چالکیس یونان صادر شده است، اعتراض خواهند کرد یا خیر.

بنا به گزارش رویترز، نتیجه دادگاه هنوز علنی نشده است.

این پرونده زمانی آغاز شد که مقامات یونانی دو هفته پیش کشتی لانا (پگاس سابق) را با پرچم ایران و ۱۹ خدمه روسی در نزدیکی ساحل جزیره جنوبی اوبویابی یونان به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا توقیف کردند.

کشتی به دلیل پیچیدگی‌های مالکیتی بسرعت آزاد شد. پس از تصمیم اولیه دادگاه یونان، آمریکا بخشی از محموله نفت ایران را در این کشتی مصادره و به کشتی دیگری منتقل کرد.

در یک پرونده جداگانه، مقامات یونانی لانا را با حکم دادگاه موقت به دلیل بدهی های ادعایی به یک شرکت کشتیرانی دیگر، با وکالت جورج کوزانیدیس، دوباره توقیف کردند.

کوزانیدیس از افشای نام شرکتی که وکالتش را بر عهده دارد خودداری کرده است؛ اما به رویترز گفت که این پرونده مربوط به عدم پرداخت خدمات یدک‌کشی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید