با وجود روند نوسانی بازار سرمایه کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای در میان مدت صعودی می‌شود.

پیش‌بینی بورس برای هفته آینده/ شاخص تا چه محدوده‌ای رشد می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته با رشد چهار هزار و ۹۱۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۵۶درصد رشد کرد.

در معاملات بازار امروز نمادهای کایزد، فولاد و ددانا بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین وبملت، فملی سامان بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در حال حاضر بورس روی مسائلی همچون برجام و حذف ارز ترجیحی ابهام دارد. بازار و شاخص‌ هم‌وزن بازدهی مناسبی طی دو ماه اخیر  ثبت کرده‌‍اند. به نظر می‌رسد که شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی برسد.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر بورس درگیر مشکلاتی همچون قطعی برق و گاز صنایع، برجام، حذف ترحیجی و بلاتکلیفی قیمت دلار است و تا این موضوعات مشخص نشود نمی‌توان به رشد موقت بورس امیدوار بود. اما در بلند مدت بازار سرمایه سود خوبی به سهامداران می‌دهد.

بورس چقدر بازدهی داد؟

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: با اینکه وضعیت بورس در روزهای گذشته وضعیت مبهم با چاشنی روند نزولی بوده است. اما باید گفت از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص هم وزن ۲۵ درصد و شاخص کل ۱۴ درصد بازدهی داشته است. این نشان دهنده این است که اگر متغیرهای اقتصادی و ریسک‌های حاشیه‌ای بازار در روند ثبات و بدون تغییر باشند، بازار می‌تواند در مسیر صعود قرار بگیرد.

آقابزرگی در نهایت می‌گوید: برخی تحلیلگران تکنیکالیست عقیده دارند که شاخص کل بورس تهران به راحتی نمی‌تواند مقاومت یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. اما به نظر می‌رسد با مدیریت مناسب بازار و کاهش میزان ریسک‌های حاشیه‌ای می‌توان شاهد بازار مثبتی بود به این دلیل که شاخص هم وزن نیز بازدهی مناسبی را در دو ماه گذشته داشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید