این چشمه مسیری حدود ۴۰ کیلومتر را تا الحاق به زاینده رود می پیماید. با ساخت سد چشمه ‌لنگان سالانه ۱۹۵ میلیون متر مکعب آب از طریق تونل انتقال آب چشمه ‌لنگان به حوضه زاینده ‌رود منتقل می شود.

آیا به چشمه لنگان سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو،چشمه لنگان در روستای سیبک یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان فریدونشهر است. میزان آبدهی این چشمه بالغ بر سه هزار لیتر در ثانیه است و آب شرب شهر فریدونشهر و روستای نهضت آباد، سیبک و بیجگرد از آن تامین می شود. این چشمه و محدودهٔ آن یکی از مهمترین تفرجگاه‌ های مردم منطقه ‌است.

آیا به چشمه لنگان سفر کرده‌اید؟

چشمهٔ لنگان در روستای سیبک از توابع دهستان چشمه لنگان بخش مرکزی شهرستان فریدون ‌شهر، چشمه ‌ای پرآب در فاصلهٔ هفده کیلومتری جنوب ‌غرب فریدون‌ شهر است، آب این چشمه از زیر تخته ‌سنگ‌ های بزرگ با فشار زیاد خارج می ‌شود که قسمتی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ از طریق خط لولهٔ چهارده کیلومتری، آب آشامیدنی فریدون ‌شهر و روستاهای مجاور را تأمین می‌ کند. این چشمه و محدودهٔ آن یکی از مهمترین تفرجگاه‌ های مردم منطقه‌است. سد و تونل چشمه لنگان برای تأمین و انتقال آب به میزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سال و به منظور تامین آب کشاورزی و شرب حوضه زاینده رود در سال ۱۳۸۴ در فریدونشهر اصفهان به بهره برداری رسید. این چشمه مسیری حدود ۴۰ کیلومتر را تا الحاق به زاینده رود می پیماید. با ساخت سد چشمه ‌لنگان سالانه ۱۹۵ میلیون متر مکعب آب از طریق تونل انتقال آب چشمه ‌لنگان به حوضه زاینده ‌رود منتقل می شود. هدف از اجرای طرح، انتقال آب رودخانه ‌های سیبک و سرداب و چشمه لنگان و چشمه خدنگستان به رودخانه زاینده ‌رود است. شهرستان فریدونشهر واقع در ۱۷۵ کیلو متری غرب استان اصفهان، با ارتفاع حدود ۲۵۳۰ متر از سطح دریا و میانگین میزان بارندگی درحدود ۵۵۰ میلی متر یکی از پرجاذبه ترین مناطق استان اصفهان می باشد.

آیا به چشمه لنگان سفر کرده‌اید؟

دشت لاله‌های واژگون

فصل رویش و گل دهی این منطقه از اواخر فروردین تا اوایل خرداد است. وسعت این دشت بیش از دو هزار هکتار است که بیشترین تراکم این گلها در حاشیه چشمه لنگان، پیشکوه و پشتکوه می باشد. نوع این لاله معمولاً از دو نوع قرمز و زرد است. به طور کلی دشت لاله های واژگون در مجاورت کوههای زاگرس و در دامنه های شاهانکوه و اطراف چشمه لنگان، گردنه گلونی، دره شادی، چالقو و غیره قرار دارد. این لاله ها در صورت عدم تخریب به وسیله انسان و دام بیش از صد هزار شاخه هستند که در میان بوته های گزانگبین و روی صخره ها می روید و علاوه بر زیبایی خاصیت دارویی دارند.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید