محمود زاده تأکید کرد: شهریه‌ای که اعلام می‌شود، شهریه ثابت است، اما مدارس تا ۳۵ درصد اجازه دارند برای فوق‌برنامه‌ها و مکمل‌ها شهریه بگیرند، لذا برخی اختلاف‌نظرها و صحبت‌ها بر وجود این دو نوع شهریه وجود دارد.

زمان اعلام شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه مقدار شهریه مدارس غیردولتی را تا هفته بعد اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: سه محدوده را برای تعیین شهریه مدارس غیر دولتی مشخص و سه نوع شهریه پایین، متوسط و بالا را اعلام خواهیم کرد.

احمد محمود زاده بابیان اینکه مطابق مصوبه مجلس، تعیین الگوی شهریه در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرارگرفته است، اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز، الگوی شهریه را بر اساس مصوبات شورای سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی سازمان شامل اعضای حقیقی و حقوقی اعلام کردیم و امسال نسبت به سال‌های گذشته، دو مولفه تعیین کننده دیگر هم به الگوی شهریه اضافه کردیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: دو ماه و نیم است که مدارس و مؤسسان با همکاری ادارات آموزش‌وپرورش در حال پر کردن فرمت‌ها هستند و هفته بعد شهریه‌ها مشخص خواهند شد.

وی افزود: در تعیین شهریه مدارس غیردولتی، شهریه ثابت و شهریه برای فوق‌برنامه‌ها و برنامه‌های مکمل‌ها داریم، اما در کنار آن‌یک شهریه غیررسمی نیز وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان برای سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه دانش آموزان، برنامه‌ریزی می‌کنند.

محمود زاده تأکید کرد: شهریه‌ای که اعلام می‌شود، شهریه ثابت است، اما مدارس تا ۳۵ درصد اجازه دارند برای فوق‌برنامه‌ها و مکمل‌ها شهریه بگیرند، لذا برخی اختلاف‌نظرها و صحبت‌ها بر وجود این دو نوع شهریه وجود دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بابیان اینکه همه مدارس غیردولتی  فوق‌برنامه ندارند، گفت: اجازه نمی‌دهیم مدرسه‌ای هزینه شهریه فوق برنامه بگیرد، اما آن را اجرا نکند.

محمود زاده در مورد مؤلفه‌های مؤثر بر تعیین شهریه مدارس گفت: براساس الگوی شهریه، چند شاخص را در حوزه کیفیت‌بخشی به دو حوزه آموزش‌وپرورش اضافه کردیم و عددی هم که اعلام می‌کنیم، معمولاً در توافق با مؤسسان مدارس است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی بابیان اینکه مقدار شهریه‌ها را هفته بعد اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: سه محدوده را مشخص و سه نوع شهریه پایین، متوسط و بالا را اعلام خواهیم کرد. امسال در این خصوص شفاف‌سازی کردیم تا مردم در جریان باشند که این مبالغ صرف چه اقدامات و برنامه‌هایی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از راه‌اندازی سامانه مشارکت خبر داد و گفت: اگر مردم نسبت به شهریه‌ها و خدمات مدارس اعتراضی داشتند ستاد پروژه مهر در استان‌ها و ستاد ثبت‌نام دانش آموزان پیگیری خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید