قرص های جوشان فواید تغذیه ای مورد نظر شما را دارا هستند. به خصوص اگر کم آبی دارید یا بیمار هستید و به اندازه معمول مایعات مصرف نمیکنید قرص ویتامین سی جوشان می تواند برای شما مفید باشد. قرص ویتامین سی جوشان می‌تواند یک راهی فوق‌العاده برای آبرسانی به بدن باشد.

قرص جوشان ویتامین سی بخورم یا قرص معمولی؟

به طور کلی ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود. ویتامین سی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا سالم بمانید. همچنین با عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می کند. ویتامین C باعث سلامت قلب و عروق شما شده و به سلامتی و شفافیت پوست کمک می کند. 

از اینرو قرص ویتامین سی پرمصرف ترین دارو در سراسر جهان است. قرص ویتامین سی به شکل کپسول، قرص، قرص جوشان، شربت و پودر در دسترس است. یکی از معایب بزرگ قرص های ویتامین سی جامد بودن آنها است. این عامل جذب آن ها را توسط دستگاه گوارش کند می کند. این روند به نوبه خود باعث تاخیر در اثر گذاری دارو می شود و می توان با تجویز دارو به صورت شربت یا قرص های جوشان بر این امر غلبه کرد.

تفاوت قرص جوشان ویتامین سی و قرص ویتامین سی چیست؟ 

اول از همه مهم است که تفاوت بین یک قرص جوشان ویتامین سی و یک قرص ویتامین c را بدانید. هر دو به شکل قرص حاوی ویتامین سی می باشند، اما نحوه مصرف و خوردن آنها متفاوت است. قرص ویتامین سی جوشان نوعی قرص است که همراه با مایعاتی مانند آب یا آبمیوه مصرف شده و با خارج کردن دی اکسید در آنها تجزیه و حل می شود. داروهای زیادی به شکل قرص جوشان وجود دارد. این دارو ها شامل مکمل های ویتامین و مواد معدنی، نوشیدنی های انرژی زا، مکمل های ورزشی، نوشیدنی های الکترولیتی است. قرص جوشان سریعتر در بدن هضم و جذب می شود. 

مزایای مصرف قرص جوشان ویتامین سی

بهتر است مکمل هایی را انتخاب کنید که به شکل قرص های جوشان موجود هستند. این کار به این دلیل است که آنها به راحتی در سیستم گوارشی هضم می شوند و بنابراین بسیار جذب سریعتری دارند. به دلیل سبک زندگی شلوغ و همچنین کیفیت پایین غذاهایی که در لایف استایل ما وجود دارد، مقدار مناسبی از مواد مغذی و ریزمغذی های مورد نیاز به بدن ما نمی رسد.  

به همین دلیل است که ما نیاز به مصرف مکمل هایی مانند قرص ویتامین سی A ،C و E داریم. همچنین باید روی و سلنیوم بیشتری همراه با اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ مصرف کنیم. همه این مواد مغذی نه تنها برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند، بلکه به حفظ سلامت مو و پوست شما نیز کمک می کنند.

قرص های جوشان به دلیل سهولت در مصرف در انواع مختلفی از جمله مکمل ها و مصارف دارویی به طور فزاینده ای محبوب هستند. قرص جوشان ویتامین سی به نسبت قرص خوراکی مزایای زیادی دارد. فواید قرص ویتامین سی جوشان بیشتر است زیرا قرص ویتامین سی جوشان محلول در آب بوده و سریعتر جذب می شود. در غیر این صورت از طریق ادرار از بدن خارج خواهد شد. در ادامه این مقاله به این مزایا می پردازیم.

۱. قرص ویتامین سی جوشان سریعا در آب حل می شود.

قرص ویتامین سی جوشان در تماس با آب سریعا واکنش نشان می دهد. قرص ویتامین سی جوشان در تماس با هر مایعی دی اکسید کربن آزاد می کند و این منجر به تجزیه سریع آن می شود.

۲. قرص ویتامین سی جوشان بلع سریع و راحتی دارد. 

قرص های جوشان در مقایسه با قرص ها و کپسول های معمولی گزینه بهتری هستند. آنها جایگزینی عالی برای افرادی هستند که به دلیل بیماری یا کهولت سن به سختی می توانند قرص ها را ببلعند. افراد مسن در بلع مشکل دارند، اما در عین حال باید دارو یا مکمل را به طور منظم مصرف کنند، از این رو قرص ویتامین سی جوشان بهترین گزینه برای آن ها است. این قرص جوشان علاوه بر بلع آسان عملکرد سریعی در بدن دارد.

۳. قرص ویتامین سی جوشان در مقایسه با قرص ویتامین سی طعم مطبوعی دارد.

جوشان بسیار محبوب است زیرا می تواند در مایعاتی مانند آب یا آب میوه حل شود، به این معنی که اغلب طعم بهتری نسبت به قرص های معمولی دارد. قرص های معمولی به آرامی در بدن هضم می شوند که این روند می تواند منجر به کاهش میزان جذب قرص های معمولی شود. قرص های جوشان به سرعت و به طور کامل هضم می شوند.  

۴. افزایش مصرف مایعات یکی از مزایای قرص ویتامین سی جوشان است. 

قرص های جوشان فواید تغذیه ای مورد نظر شما را دارا هستند. به خصوص اگر کم آبی دارید یا بیمار هستید و به اندازه معمول مایعات مصرف نمیکنید قرص ویتامین سی جوشان می تواند برای شما مفید باشد. قرص ویتامین سی جوشان می‌تواند یک راهی فوق‌العاده برای آبرسانی به بدن باشد.

قیمت قرص جوشان ویتامین سی در برابر قرص ویتامین سی

با توجه به اینکه تکنولوژی تولید قرص جوشان با قرص های معمولی متفاوت است از اینرو انتظار می رود قیمت قرص جوشان ویتامین سی در مقابل قرص ویتامین c بیشتر باشد. این نسب با توجه به اینکه هر دو محصول از یک برند باشند تقریبا یک ونیم تا دو برابر است. برای درمان سریع و تاثیر گذاری و جذب سریع ویتامین c مسلما استفاده از قرص جوشان بهتر و کارآمدتر است.

بهترین مارک قرص جوشان ویتامین سی

بهترین مارک قرص جوشان ویتامین سی

برای معرفی بهترین مارک قرص جوشان ویتامین سی باید گفت که چند برند هم قرص معمولی و هم قرص جوشان تولید می کنند. از معروفترین آنها می توان به قرص جوشان ویتامین سی یوروویتال و آپوویتال که هر دوی آنها برندهای آلمانی هستند نیز اشاره کرد. همچنین برند هلث اید انگلستان نیز از دیگر برندهای معروف در زمینه مکمل های غذایی بخصوص قرص جوشان است. قرص ها و مکمل های این برندها در حال حاضر به صورت تحت لیسانس در داخل تولید می شوند.

در مورد برندهای ایرانی برای قرص جوشان می توان به برند های هلث و ویتاپرا و همچنین تو برند تولید کننده مکمل ورزشی به نام های دوبیس و کارن اشاره کرد که از کیفیت مناسب و قیمت مناسب برخوردار هستند.

خرید قرص جوشان ویتامین سی

برای خرید قرص جوشان و هر نوع مکمل تغذیه ای حتما از داروخانه اقدام به خرید نمایید. البته امروزه  با گسترش اینترنت و تقضای عموم داروخانه اقدام به راه اندازی داروخانه های آنلاین کرده اند. خرید از این داروخانه های اینترنتی بسیار ساده و مقروم به صرفه است چرا که علاوه بر این که در هر ساعت از شبانه روز می توانید اقدام به خرید نمایید می توانید به راحتی به بررسی قیمت و مقایسه محصولات در برندها و دوزهای مختلف بپردازید.

قبل از خرید از این داروخانه ها حتما به مجوزهای آنها از سازمان غذا و دارو و وزات سمت (اینماد) دقت داشته باشید. در این بین داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی darooboom.com یکی از معتبرترین داروخانه های اینترنتی است که علاوه بر ارسال رایگان امکان پرداخت در محل را برای سراسر ایران فراهم نموده است تا شما با خیالی آسوده و اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید