در پی اعتراضات گسترده مسلمانان، یکی از سران حزب بهاراتیا جاناتا به دلیل اظهارات توهین‌آمیز علیه دین مبین اسلام از سوی پلیس هند بازداشت شد.

بازداشت یکی از سران حزب حاکم هند به دلیل اظهارات ضد اسلامی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: نیروهای پلیس هند «هرشیت سریواستاوا» یکی از سران حزب حاکم هند (بهاراتیا جاناتا) که رهبری آن برعهده نارندرا مودی نخست وزیر این کشور است، را در در شهر کانپور بازداشت کرده‌اند.

یک مقام پلیس در شهر کانپور گفته که سیاستمدار هندی به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان بازداشت شده است. وی همچنین از بازداشت حداقل ۵۰ نفر در پی تنش‌ها در کانپور خبر داد.

علت بازداشت این رهبر جوان از حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا، انتشار پستی ضد اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بوده است. این در حالی است که چند روز پیش یکی سخنگوی این حزب اظهاراتی اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) مطرح کرده بود که منجر به خشم کشورهای اسلامی و تنشهای دیپلماتیک با هند شده بود. در پی این اعتراضات، حزب حاکم هند با صدور بیانیه‌ای از تعلیق سخنگوی خود تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

در روزهای اخیر مسلمانان هند با برگزاری تجمعی که با تنش همراه شد، اظهارات علیه مقدسات مسلمانان از سوی مقامات ارشد حزب حاکم این کشور را محکوم کردند.

پس از اظهارات اهانت آمیز اخیراً سران حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص)، که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب بهاراتیا جاناتا در هند به مقامات این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند.

یکی از سران ارشد این حزب و وزیر فدرال در دهلی نو گفت: ما نمی‌خواهیم مقامات حزب به گونه‌ای صحبت کنند که به احساسات مذهبی هیچ جامعه‌ای آسیب برساند.

بهاراتیا جاناتا، با حدود ۱۱۰ میلیون عضو عمدتاً هندو بزرگترین حزب سیاسی جهان است. مسلمانان حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۳۵ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید