سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: هر صدا و پیامی که از سوی کی‌یف مخابره می‌شود باید دو بار کنترل شود.

اظهارات زلنسکی توسط دیگران نوشته شده و دیکته می‌شوند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه پیروزی باید در میدان جنگ به دست آید و همچنین احتمال مذاکره وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که هر صدا و پیامی که از سوی کی یف مخابره می شود باید دو بار کنترل شود.

زاخارووا در این باره گفت: همه این سخنان را باید دوباره بررسی و تایید کرد.

وی افزود که چنانچه به طور کلی اظهارات زلنسکی را ارزیابی شوند، متوجه خواهیم شد که این سخنان توسط کسی نوشته شده و به وی دیکته شده است.

پیشتر روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داده بود که زلنسکی بر این باور است که پیروزی باید در میدان نبرد به دست آید. همزمان اما خبری دیگر منتشر شد که در آن رئیس جمهور اوکراین از آمادگی خود برای برگزاری گفتگوهای صلح با همتای روس خود خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره ادامه داد: اینها سخنان و عبارات او نیست. در روسی و حتی در ترجمه، این مسئله مشخص است. این همان عبارت از کتابچه راهنمای آموزشی است که در ساختارهای مربوطه ناتو تهیه شده است و اکنون در بین افرادی که زیردست یا همکار زیردست ناتو و آمریکا هستند، توزیع می شود. این مسئله یک کلیشه است که تحمیل می شود.

اوکراین و روسیه تقریبا از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو، در حال مذاکره برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک بوده اند، اما روند مذاکرات در ماه آوریل متوقف شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کی یف مذاکرات با روسیه را متوقف کرده و به پیشنهادات مسکو درباره پیش نویس معاهده پاسخی نداده است.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز گفته بود که رئیس جمهور اوکراین دائما اظهاراتی را مطرح می‌کند که در تضاد با یکدیگر هستند و این مسئله درک خواسته‌های کی یف را برای مسکو ناممکن می‌سازد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید