سازمان ملل همراه با کی‌یف و مسکو در حال کار بر روی برنامه‌هایی برای از سرگیری صادرات غلات از بنادر اوکراین است.

آمادگی بنادر اوکراین برای صادرات غلات

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پس از برقراری شرایط مساعد امنیتی در برخی از شهرهای ساحلی اوکراین، روسیه از آمادگی بنادر کشور همسایه خود برای بارگیری و صادرات غلات در هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری تاس چهارشنبه به نقل از مقامات روسی نوشت که کار بندر بردیانسک از سر گرفته شده و عزیمت اولین کشتی های غلات برای این هفته برنامه ریزی شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز دیروز اعلام کرد که بنادر بردیانسک و ماریوپل اوکراین مین زدایی شده و آماده از سرگیری صادرات غلات هستند.  

صادرات محصولات کشاورزی از جنوب اوکراین به علت تهاجم روسیه  متوقف شد و متعاقبا قیمت های غلات را افزایش داد.

سازمان ملل همراه با کی یف و مسکو در حال کار بر روی برنامه هایی برای از سرگیری صادرات غلات از بنادر اوکراین است. ترکیه نیز در این طرح احتمالا کار مشایعت دریایی را انجام می دهد تا یک مسیر امن را در دریای سیاه تضمین کند.  

درحالیکه دیگر بنادر اوکراین از جمله اودسا که در صادرات غلات نقش کلیدی را ایفا می کنند هنوز آماده به کار نیستند، خبرگزاری تاس نوشت: روسیه مخالف تلاش ها برای انتقال غلات از طریق بندر اودسا تحت کنترل اوکراین ندارد و آماده تضمین مسیر امن برای کشتی ها است.

همچنین گزارش بلومبرگ نشان می دهد که روسیه و ترکیه به طور آزمایشی برای رفع انسداد بندر اودسا توافق کردند. آنکارا قصد دارد یک مرکز ویژه در استانبول برای رهگیری و هماهنگی کشت های باری راه اندازی کند و مسکو نیز در عوض تمام کشتی ها از مبدا اودسا را برای جلوگیری از انتقال سلاح بازرسی می کند.

وزیر دفاع روسیه همچنین روز سه‌شنبه گفت نیروهای مسلح روسیه «پیش‌شرط‌های لازم را برای از سرگیری کامل تردد راه‌آهن بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه» ایجاد و تحویل محموله‌ها را به شهرهای ماریوپل، بردیانسک و خرسون اوکراین در یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری آغاز کردند.

ایجاد یک "کریدور زمینی" بین روسیه و شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ توسط مسکو به خاک این کشور ضمیمه شد، بخش عمده ای از راهبرد روسیه از آغاز حمله به اوکراین بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید