بخشی از بودجه‌ای که اوکراین برای این تسلیحات پرداخت می‌کند از محل منابع اقتصادی است که اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین اختصاص داده است.

امضای بزرگترین قرارداد فروش سلاح لهستان به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان از امضای قرارداد فروش تسلیحات به اوکراین به ارزش حدود ۷۰۰ میلیون یورو خبر داد که بزرگترین صادرات تسلیحات لهستان در ۳۰ سال گذشته است.

به نقل از خبرگزاری افه، نخست وزیر لهستان در جریان بازدید از کارخانه اسلحه‌سازی «استالوا وولا» (Stalowa Wola/ در جنوب این کشور) و با حضور ماریوش بلاشاک وزیر دفاع این کشور اعلام کرد توافق برای عرضه تسلیحات به اوکراین در جریان سفر مارس گذشته (اسفند- فروردین) او در کی‌یف به دست آمده است.

۵۶ دستگاه توپ خود کششی کراب ۱۵۵ میلیمتری با برد ۴۰ کیلومتری از جمله تسلیحات توافق شده است. به گفته وزیر دفاع لهستان، ۱۸ مورد از این سلاح هفته گذشته به اوکراین ارسال شده است.

طبق اعلام موراویتسکی، بخشی از بودجه‌ای که اوکراین برای این تسلیحات پرداخت می‌کند از محل منابع اقتصادی است که اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین اختصاص داده است.  

وزیر دفاع لهستان خاطرنشان کرد که توپخانه نقش بسیار مهمی در جنگ اوکراین ایفا می‌کند و از این رو، ارتش این کشور به این نوع تسلیحات بیشتر نیاز دارد.

وی همچنین صادرات احتمالی واحدهایی از سامانه موشکی ضدهوایی «پیورون» ساخت لهستان را به کی‌یف تایید کرد که به گفته او «به‌شدت مورد استقبال اوکراینی‌ها قرار گرفته است».

بلاشاک تاکید کرد با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری لهستان در حوزه دفاعی، «وابستگی» به تامین‌کنندگان تسلیحات خارجی در حال کاهش است.

با گذشت یکصد روز از جنگ اوکراین، ارسال تسلیحات غرب به اوکراین همچنان ادامه دارد. در حالی که نیروهای روسیه به حملات خود در اوکراین ادامه می‌دهند، کی‌یف بارها از غرب خواسته است که فورا تسلیحات بیشتر به ویژه تجهیزات سنگین را تامین کند.

همچنین با طولانی شدن جنگ اوکراین، ناتو در حال تقویت دفاع ضد هوایی کشورهای همسایه روسیه است. در حال حاضر در لهستان و در مجاورت پایگاه محل دریافت تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به دولت اوکراین، ایالات متحده یک سامانه ضدهوایی موشک‌های پاتریوت مستقر کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفت: هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند بیشتر باشد، مسکو به همان اندازه از خاک خود دفاع خواهد کرد و سلاح‌های قدرتمندتری را استفاده خواهد کرد.

لاوروف افزود: در صورتی که غرب بخواهد به اوکراین سلاح هایی دوربرد ارسال کند، روسیه خط دفاعی خود را از مرزهایش فراتر خواهد برد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید