خبرنگار نشریه فارن پالیسی می‌گوید، در پیش‌نویس قطعنامه‌ کشورهای غربی مذاکرات وین به شورای حکام آژانس، اشاره‌ای به ارجاع موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل نشده است.

 پیش‌نویس قطعنامه غربی آژانس به ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت نمی‌پردازد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرنگار نشریه فارن پالیسی می‌گوید، در پیش‌نویس قطعنامه‌ کشورهای غربی مذاکرات وین به شورای حکام آژانس، اشاره‌ای به ارجاع موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل نشده است.

 استفانی لیختنشناین، خبرنگار نشریه فارن پالیسی در صفحه توییترش نوشت: متوجه شده‌ام چهارشنبه شب یا پنج‌شنبه صبح درباره [پیش‌نویس] قطعنامه ارائه شده به شورای حکام، توسط آمریکا و تروئیکای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] رای‌گیری خواهد شد.
او افزود: لحن این پیش‌نویس ملایم است و در آن هیچ اشاره‌ای به ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل نشده است.
ادعای این خبرنگار در پی این مطرح می‌شود که خبرگزاری فرانسه به تازگی به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران امروز (سه‌شنبه) به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس روز دوشنبه در وین، مقر این سازمان آغاز شده است که ایران، اوکراین، موضوعات پادمانی، اجرای پادمان‌ها در کره شمالی و همکاری‌های فنی از موضوعات مورد اصلی در این دور از نشست خواهد بود.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران درخواست می‌کند به سوالات پادمانی آژانس فورا پاسخ دهد.

بنا بر گزارش رویترز، پیش‌نویس این قطعنامه از ایران می‌خواهد به سوالات باقی‌مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه مکان هسته‌ای توضیح دهد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته درمورد قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران تصریح کرد: در مورد نتیجه جلسه پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی ما متناسب با اقدام و اتفاقی که بیفتد پاسخ‌ می‌دهیم.

خطیب زاده گفت: همان طور که آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کردند، ما به هیچ وجه نه این گزارش را قبول داریم و نه اقدام این سه کشور اروپایی به همراه آمریکا برای تصویب قطعنامه علیه ایران. ما این اقدام را برخلاف دیپلماسی می دانیم آنها تلاش می‌کنند قطعنامه‌ای را ارائه کنند، ما این قطعنامه را سازنده نمی‌دانیم و معتقدیم که این اقدامات هم در مسیر کل همکاری‌های ما با آژانس و هم مذاکرات اثرات منفی خواهد داشت و بانیان این قطعنامه باید بدانند هر چقدر هم این قطعنامه را شکلی معرفی کنند از نظر ما مردود است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید